حزب الله پس از تصمیم به گسترش جبهه های جنگ در کنار اسد در معرض فرسایش قرار می گیرد

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و جان کری وزیر خارجه آمریکا و فرانسوا دی میستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه در نشست وین – عکس از الشرق الأوسط

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و جان کری وزیر خارجه آمریکا و فرانسوا دی میستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه در نشست وین – عکس از الشرق الأوسط

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز گذشته اعلام کرد که شرکت کنندگان در نشست اخیر وین در خصوص سوریه، توافق کردند وظیفه هماهنگی تلاش ها برای تهیه لیستی از گروه های تروریستی در سوریه به اردن سپرده شود. محمد المؤمنی وزیر دولت در امور رسانه ها و ارتباطات و سخنگوی دولت اردن به نوبه خود تأکید کرد که کشورش از شرکت کنندگان در نشست وین چنین درخواستی دریافت کرده است و با آن موافقت کرده است. المؤمنی توضیح داد: « استانداردهایی که اردن برای شناسایی گروه های تروریستی اتخاذ خواهد کرد به سرویس های امنیتی واگذار می شود».

از سوی دیگر، دکتر محمد ابو رمان، تحلیل گر و کارشناس گروه های اسلامگرا در اردن، به «الشرق الأوسط» گفت که سازمان هایی که اردن به طور رسمی در لیست گروه های تروریستی قرار می دهد، «داعش»، «جبهه النصره» و «احرار الشام» هستند، در حالی که لیست سازمان هایی که به طور رسمی مشخص نشده اند عبارتند از «جبهه شام» و «جیش الفتح».

در همین راستا، منابعی در معارضه سوریه به «الشرق الأوسط» گفتند که اعلام حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در مورد گسترش جبهه های خود در سوریه، که شامل نفوذ در مواضع «داعش» می شود، بدان معنی است که جبهه هایی که حزب در آن ها درگیر است، دو برابر خواهد شد بنابراین به ارسال نیروهای بیشتری نیاز پیدا خواهد کرد و این امر حزب را در معرض فرسایش قرار خواهد داد.