پرچم عربستان سعودی – عکس از خبرگزاری فرانسه

پرچم عربستان سعودی – عکس از خبرگزاری فرانسه

شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان سعودی روز دوشنبه در سخنانی به مناسبت ۸۴ امین روز ملی این پادشاهی گفت که این کشور به لطف نگاه دوراندیشانه ملک عبدالله بن عبدالعزیز خادم حرمین شریفین و اصلاحات ساختاری که او در سال های اخیر انجام داده، به سوی رنسانسی نوین حرکت می کند.

شاهزاده سلمان گفت: «همه چیز در اطراف ما حکایت از این دارد که ما به سوی رنسانسی نوین حرکت می کنیم.» وی افزود: « همگی ما به زودی از ثمره این رنسانس بهره خواهیم برد، رنسانسی که حاصل اصلاحات ساختاری در بخش های متعدد است که همه نیازمند حمایت و شکیبایی ما، و نیز اندیشه مشارکت مثبت، درازمدت و فراگیر ما است.»

عربستان سعودی روز سه شنبه ۸۴ امین روز ملی اش را به یاد بنیانگذاری پادشاهی مدرن عربستان سعودی در ۲۳ سپتامبر سال ۱۹۳۲ توسط ملک عبدالعزیز آل سعود جشن می گیرد. به این مناسبت جشن هایی در سراسر کشور برگزار می شود و در این راستا قرار است آتش بازی بزرگی نیز ریاض و دیگر شهرها به همراه مراسم دیگر برپا شود.

شاهزاده سلمان، که وزیر دفاع و معاون نخست وزیر عربستان سعودی نیز هست، تلاش های ملک عبدالله بن عبدالعزیز خادم حرمین شریفین را به خاطر نگاه دوراندیشانه اش در تداوم رسالت ساخت و توسعه کشور، ستود.

شاهزاده سلمان گفت: «سالی دیگر گذشت و کشور ما از نعمت وحدت، امنیت و رفاه بهره مند است. ما با ثبات در میانه منطقه ای زندگی می کنیم که مملو از آشوب است و از رفاه اقتصادی در دوره رکود و بحران های اقتصادی برخورداریم.»

ولیعهد عربستان سعودی همچنین درباره چالش های پیش روی منطقه و جهان اسلام سخن گفت و وعده داد که عربستان سعودی برای شکست دادن تروریسم و افراطگری تلاش خواهد کرد.

وی گفت: «امروز، ما به عنوان مسلمان، نگرانیم زیرا به اندازه کافی برای حفاظت ملت خود در مقابل افراطگری و حمایت از جوانان در مقابل نزاعگری و تندروی کار نکردیم، و این، بعضی را به اتخاذ خشونت و جایگزینی دکترین شکیبایی با دکترین تکفیر، تروریسم و بمب گذاری کشانید.»

وی افزود: «امروز نخستین ماموریت ما به عنوان مقامات و شهروندان آنست که دست به دست هم دهیم تا چهره واقعی اسلام را منتقل کنیم، چهره ای که توسط نیروهای تاریکی، لکه دار شده است و دین بزرگ خود را با اخلاقیات و دانش آن نشان دهیم، و در مقابل افکار و تفاسیر شیطانی فعالیت کنیم.»