محمد بن سلمان به کویت سفر می‌کند
شاهزاده محمد بن سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع پادشاهی سعودی تاکید کرد که اجازه نخواهند داد کسی امنیت پادشاهی سعودی را به بازی بگیرد.
به گزارش الشرق الأوسط، وی روز شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره شترسواری که در منطقه طائف سعودی برگزار شد گفت: اجازه نمی‌دهیم کسی حاکمیت کشور ما را نقض کند یا امنیت آن را به بازی بگیرد.
وی در این مراسم که به مناسبت هشتاد و هشتمین سالگرد روز ملی سعودی صحبت می کرد، در رابطه با اینکه اسلام از جزیره العرب آغاز شد گفت: این کشور به اصول دین حنیف اسلام که دین میانه روی و اعتدال است پایبند خواهد ماند و بی رحمانه با افراط گرایی و تروریسم مبارزه خواهد کرد.
 او سخنان خادم حرمین شریفین ملک سلمان بن عبدالعزیز که گفته بود؛ “شخص افراط گرایی که میانه روی را اضمحلال دانسته و از عقاید انعطاف پذیر ما برای تحقق اهداف خود استفاده کند در میان ما جایی ندارد. مضمحل شده‌ای که جنگ ما با افراط گرایی را وسیله‌ای برای نشر اضمحلال می‌داند و همچنین آسانی دین را وسیله‌ای برای تحقق اهداف خویش می‌داند نیز در میان ما جایی ندارد” را یادآوری کرد.
شاهزاده محمد بن سلمان همچنین در مراسم اختتامیه این جشنواره عنوان کرد: پادشاهی سعودی به جایگاه جهانی، اسلامی و عربی که به دست آورده افتخار می‌کند. همچنین به نقش موثری که در تحقق امنیت و صلح منطقه‌ای و بین المللی دارد و دستاوردهای اقتصادی و توسعه‌ای خود می بالد.
وی افزود: سعودی سعی در  پایه گذاری شفاف سازی و عدالت در راستای استحکام صداقت و مبارزه با فساد را دارد. به اضافه اینکه برای تحقق اهداف «چشم انداز ۲۰۳۰» سخت تلاش می‌کند.
وی از طرح «چشم انداز ۲۰۳۰» با عنوان طرحی که به آینده کشور نظر دارد یاد کرد که سعی در قراردادن سعودی در صدر پیشرفت‌ها دارد.
از سوی دیگر، هیات وزرای کویت روز گذشته از سفر ولیعهد سعودی به این کشور استقبال کرد و در بیانیه‌ای بعد از جلسه هفتگی دیروز گفت این دیدار در راستای تحکیم روابط برادرانه دو کشور و اهتمام رهبران آنها بر مشاوره‌های مستمر پیرامون مسائل و موضوعات مختلف صورت می‌گیرد.