شرکت سوئدی ولوو اعلام کرد بخش مونتاژ خودروهای سنگین خود در ایران را به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران متوقف می‌کند.

به گزارش الشرق الاوسط، به‌دنبال خروج آمریکا از توافقنامه برجام و بازگشت تحریم‌ها علیه ایران از ششم اوت سال جاری میلادی، دولت دونالد ترامپ به آلمان و دیگر کشورهای اروپایی درباره هرگونه سرمایه‌گذاری در ایران هشدار داده است.
بعد از اعلام خروج آمریکا از برجام تعدادی از شرکت‌های اروپایی از جمله خودروسازانی مانند پژو سیتروئن به دلیل نگرانی از مجازات آمریکا اعلام کردند که فعالیت خود را در ایران متوقف می‌کنند.
سخنگوی شرکت اِی.بی ولوو اعلام کرد به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران و مشکلات به وجود آمده در انتقال پول و تجهیزات، تصمیم گرفته بخش مونتاژ خودروهای سنگین خود در ایران را متوقف کند.

فردریک ایورسن اعلام کرد: به دلیل بازگشت همه تحریم‌های آمریکا علیه ایران، امکان فعالیت بانک‌های خارجی در این کشور و همچنین نقل و انتقال پول وجود ندارد و چاره‌ای جز ترک ایران باقی نمی‌ماند.

گفتنی است ولوو پیش از تحریم‌ها اصلی‌ترین و بزرگترین مرکز خدمات خودرویی و فروش خود را در خاورمیانه و شمال آفریقا در ایران راه‌اندازی کرده بود.

خروج شرکت‌های اروپایی در ایران درحالی صورت می‌گیرد که اتحادیه اروپا به برجام پایبند بوده و گفته تلاش می‌کند مانع از ضرر و زیان شرکت‌های خود شود.