بمباران مقر حزب کنگره… تلفات حوثی ها در پایتخت و تعز

تظاهرات اعتراضی حوثی ها در صنعا و شعار سر دادن بر علیه سازمان ملل متحد – عکس از رویترز

تظاهرات اعتراضی حوثی ها در صنعا و شعار سر دادن بر علیه سازمان ملل متحد – عکس از رویترز

حکومت یمن روز گذشته (دوشنبه)، پیش بینی کرد که در نزدیکی رسیدن به توافق برای آتش بس انسان دوستانه ای هستند که تا تعطیلات عید فطر ادامه خواهد داشت. این در حالی است که اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن، تا پیش از ترک صنعا به دنبال ایجاد آتش بس از طریق مشورت و گفتگوهایی است که با رهبران جنبش «انصار الله» حوثی و حزب کنگره عمومی خلق ، حزب علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق، آغاز کرده است. راجح بادی سخنگوی عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن به «الشرق الأوسط» گفت: «حکومت در حال مشورت برای به دست آوردن ضمانت هایی برای موفقیت آتش بس می باشد». بادی اشاره کرد که تصور می شود، که ضمانت در قالب تحویل بندرهای موجود در عدن به مقامات محلی باشد، چرا که شبه نظامیان مسلح حوثی و طرفداران صالح رئیس جمهور سابق، همچنان کنترل آن ها را به دست دارند. همچنین ناظرانی برای اجرای آتش بس و رساندن کمک ها نیز وجود خواهد داشت.

عادل الشجاع، عضو دفتر سیاسی حزب صالح نیز به نوبه خود به «الشرق الأوسط» گفت: «بسیاری از قضایا با ولد الشیخ مورد بحث قرار گرفت، به طوری که امروز سازمان ملل از آتش بس انسانی سخن می گوید، و حزب کنگره خلق، پیش از رفتن به سوی گفتگوی سیاسی بین احزاب و اطراف سیاسی، از آتش بس دائمی صحبت می کند».

اما در زمینه میدانی، نیروهای ائتلاف برای سومین روز متوالی، به راه اندازی حملات سنگین هوایی بر مواضع شبه نظامیان حوثی و نیروهای صالح ادامه دادند. این جنگنده ها مقر کمیته حزب کنگره عمومی خلق، که ریاست آن را صالح به عهده دارد، بمباران کردند. جنگنده های ائتلاف همچنین منزل سرتیپ عمار محمد عبد الله صالح، برادر صالح و رئیس سابق اطلاعات را مورد هدف قرار دادند.