جلسه فوق العاده به ریاست سلام برای بررسی پیامدهای {رومیه}

وزیر کشور لبنان در بازدید از زندان رومیه – عکس از دالاتی ونهرا

وزیر کشور لبنان در بازدید از زندان رومیه – عکس از دالاتی ونهرا

نهاد المشنوق وزیر کشور لبنان گفت: «نوار ویدیویی لو رفته، که در آن بازداشت شدگان در زندان مرکزی رومیه در بیروت نشان داده می شوند که در معرض شکنجه قرار گرفته اند، از طریق به تصویر کشیدن ارتش لبنان در مواجهه با سنی ها، تلاشی برای قطع روابط سنی ها با دولت لبنان به شمار می آید». زیرا اکثر بازداشت شدگانی که در ویدیو نشان داده شده اند از «اسلامگرایان افراطی» هستند که از فرزندان شهر طرابلس هستند.

المشنوق برای «الشرق الأوسط» افزود که پیامدهای انتشار ویدیو را درک می کند، با این حال وی تأکید کرد : «هر کس این ویدیو را لو داده است به سازمان های داعش و النصره خدمت می کند». وی همچنین بازداشت ۶ نفر از کسانی که در حادثه دست داشتند را تأکید کرد.

و در حالی که شهر طرابلس شاهد اعتراضاتی از سوی اهالی بازداشت شدگان بود، تمام سلام نخست وزیر لبنان، در سرای دولتی یک جلسه امنیتی فوق العاده تشکیل داد و اقداماتی که برای مجازات افرادی که به زندانیان تجاوز کرده اند اتخاز خواهد شد را مورد بررسی قرار داد.

سرلشکر اشرف ریفی وزیر دادگستری لبنان هم به نوبه خود به «الشرق الأوسط» گفت: «این حادثه مقدمه ای برای پایان دادن به تمام موارد شکنجه و نقض حقوق بشر در زندان ها و بازداشت گاه های لبنان خواهد بود».

ریفی در اظهاراتی جداگانه با تکذیب آنچه درباره دست داشتن وی در لو رفتن نوار ویدیویی و تحرک مردمی در طرابلس گفته می شود گفت: «آن چه اتفاق افتاد متعلق به مدرسه بشار اسد رئیس جمهور سوریه است».