مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری ایران

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری ایران

وزیر دادگستری گفت: با تلاش های زیاد سرانجام در مورد اعدام نشدن مجدد محکوم نجات یافته از مرگ، با جواب مثبت روبه رو شده ایم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: فرد محکومی که پس از اعدام زنده ماند، هم اکنون زیر دستگاه اکسیژن است و در صورت زنده ماندن دیگر مصلحت نیست حکم اعدام را دوباره اجرا کنیم.

وی در مورد تصویب طرح افزایش اختیارات رییس قوه قضاییه در مجلس گفت: در دولت گذشته لوایحی که قوه قضاییه از طریق دولت به مجلس ارسال می کرد، با تاخیر به مجلس می رسید.

وی توضیح داد: به همین دلیل قوه قضاییه پیشنهاد کرد که در صورت زیاد شدن تاخیر، خودش بتواند مستقیما این لوایح را به مجلس بفرستد و مجلس هم این امر را درجلسه روز سه شنبه تصویب کرد.

پور محمدی افزود: دولت یازدهم مر قانون را رعایت می کند و اجازه نمی دهد همانند دولت قبلی حرکتی فراتر از قانون صورت گیرد.

وی در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر سخنان معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در باره آزاد بودن مصرف دخانیات برای خانم ها گفت: شاید مصرف دخانیات آزاد باشد، اما نباید کسی را به این امر تشویق کنیم.

وزیر دادگستری اضافه کرد: مصرف دخانیات برای همه آزاد است و برای کسی ممنوع نشده است، ولی تشویق به مصرف آن چیز خوشایندی نیست.