المخلافی تأکید کرد گروه صالح آینده ای ندارند * دولت بحاح به عدن باز می گردد

آموزش نظامی افرادی از مقاومت مردمی در البیضا – عکس از الشرق الأوسط

آموزش نظامی افرادی از مقاومت مردمی در البیضا – عکس از الشرق الأوسط

عبد الملک المخلافی وزیر خارجه یمن فاش کرد دولت برای تکمیل مذاکرات به سوی تشکیل یک دولت فدرال در یمن، در هر زمان و هر مکانی، بر اساس روند مذاکرات سیاسی آمادگی دارد.

المخلافی در یک کنفرانس مطبوعاتی که روز گذشته در حاشیه نشست وزرای خارجه عرب در ابوظبی برگزار شد توضیح داد، اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل برای متقاعد ساختن گروه های کودتا گر به نشستن پای میز مذاکرات و گام برداشتن در مرحله اعتماد سازی، به صنعا خواهد رسید. وی تأکید کرد کودتاگران باید سلاح را زمین بگذارند.

المخلافی گفت، کودتاگران در هیچ جایی پیشرفتی ندارند، و هیچ دستاوردی نداشته اند، و مناطقی که کنترل آن ها را با کشتار به دست دارند، آماده خیزش بر ضد آن ها و بازگرداندن آن ها به صنعا هستند. وی توضیح داد: «زمان به سود گروه های کودتا گر نیست، آن ها محاصره می شوند». المخلافی افزود: «کودتا گران هیچ تصوری از گفت و گو ندارند و این امر در مذاکرات ژنو ۲ نمایان بود، و پس از آن ۱۴ ژانویه (دی ماه) برای مذاکرات تعیین شد، اما آن ها برگشتند و مراحل گفت و گو و اعتماد سازی را نقض کردند، آن ها اصول گفت و گوی سیاسی را بلد نیستند».

در همین راستا، نایف البکری وزیر جوانان یمن برای «الشرق الأوسط» تأکید کرد دولت ایران در پشتیبانی مالی و نظامی از شبه نظامیان حوثی دست دارد. البکری به در دست بودن اطلاعاتی اشاره کرد که نشان می دهد افسران بازداشت شده وابسته به گارد ریاست جمهوری و حوثی ها به این پشتیبانی اعتراف کرده اند.

از سوی دیگر، خالد محفوظ بحاح، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر یمن روز گذشته به عدن پایتخت موقت یمن بازگشت. منابع نزدیک به دولت یمن به «الشرق الأوسط» گفتند، بازگشت دولت و اعضای آن به پایتخت موقت نهایی خواهد بود. آن ها اشاره کردند که برخی از وزیران بحاح را در سفر بازگشت همراهی کردند.