تیر اندازی به الثنی در طبرق

محمد هادی الدایری وزیر خارجه لیبی

محمد هادی الدایری وزیر خارجه لیبی

محمد هادی الدایری وزیر خارجه لیبی گفت که در سفر اخیر خود به عربستان سعودی به بحث و بررسی بحران لیبی و راه های برون رفت از بحران سیاسی و امنیتی که کشورش از آن رنج می برد پرداخت.

الدایری به «الشرق الأوسط» توضیح داد: «عربستان سعودی از نزدیک بر تلاش های خلیجی برای حمایت از لیبی نظارت دارد و سعی در موفقیت این تلاش ها برای حمایت از ملت لیبی دارد و در کنار مردم لیبی در مقابله آنها با مصیبتی که در دوره اخیر از آن رنج می برند ایستاده است».

وی فاش کرد که ایالات متحده در زمینه مبارزه با تروریسم با لیبی همکاری نکرده است و آن را به تشکیل دولت وحدت ملی ربط می دهد.

از سوی دیگر برخی منابع از دولت به رسمیت شناخته شده لیبی در سطح بین المللی به «الشرق الأوسط» تأکید کردند که عبد الله الثنی رئیس این حکومت در معرض ترور قرار گرفت و هنگامی که مقر مجلس نمایندگان را به قصد فرودگاه شهر طبرق ترک کرده بود با تیر اندازی افراد ناشناس مواجه شد. برخی منابع دیگر اشاره کردند که سه نفر از محافظان الثنی در این تیر اندازی زخمی شدند.

این حاثه پس از یک جلسه پر التهاب در پارلمان لیبی در طبرق رخ داد که برای استیضاح الثنی برگزار شده بود و تظاهر کنندگانی که خواستار برکناری کابینه بودند با تیر اندازی به خودرویی در خارج از ساختمان پارلمان سعی در اشغال آن داشتند و این امر الثنی را مجبور به ترک جلسه کرد. قرار است جلسه پارلمان امروز از سر گرفته شود.