سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی - عکس از رویترز

سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی – عکس از رویترز

وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفته است که رییس جمهوری سوریه نخستین حامی تروریسم است و نیروهای خارجی مانند حزب الله و سپاه پاسداران ایران باید از این کشور خارج شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان سعودی که در نیویورک به سر می برد در گفتگویی که روز یکشنبه در شبکه سی ان ان پخش شده گفته است: عربستان سعودی از مخالفان میانه رو سوریه حمایت می کند و حامی نابودی تروریسم است.

وی همچنین گفت که نیروهای خارجی در سوریه از جمله نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و حزب الله لبنان باید از سوریه خارج شوند.

همچنین دیگر خبرگزاری ها گزارش داده اند که سعود الفیصل در سخنانی که متن آن روز شنبه برای رسانه ها منتشر شده گفته است که جنگ با تروریسم به سالها زمان نیاز دارد و نباید پیش از حذف همه سازمان های تروریستی متوقف شود.

سعود الفیصل که کشورش به همراه چهار کشور عربی دیگر در حملات هوایی به رهبری آمریکا علیه داعش در سوریه مشارکت دارد، خواستار سیاست ها و تصمیمات قاطع برای مبارزه با تروریسم شد.

وزیر خارجه عربستان سعودی امسال در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی نکرد.

وزیران خارجه ایران و عربستان سعودی هفته پیش در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر ملاقات کردند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پس از مذاکرات با سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی، این دیدار را گشایش فصل تازه ای در روابط دو کشور و در راستای استقرار صلح و امنیت بین المللی و منافع امت مسلمان توصیف کرد.

سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی نیز در پی این دیدار، گفت: ما با آگاهی از اهمیت و حساسیت این بحران و فرصتی که برای مقابله با آن پیش رو داریم معتقدیم که با استفاده از این فرصت مغتنم و اجتناب از اشتباهات گذشته می توانیم در مقابله با این بحران بسیار حساس به توفیق برسیم.

وی افزود: هر دو کشور در منطقه کشورهای با نفوذی هستند و همکاری میان آنها اثرات غیرقابل انکاری در استقرار صلح و امنیت منطقه ای و جهانی خواهد داشت.