وزیر امور خارجه اتریش که این روزها با انتقادات تندی درباره مراسم ازدواج خود که در آن رئیس‌جمهوری روسیه نیز شرکت کرد، مواجه است گفت: «دیپلماسی چیزی فراتر از رد و بدل کردن ملاحظات سیاسی است».
به گزارش الشرق الاوسط به نقل از فرانس پرس، «کارین کنایسل» ۱۸ آگوست (۲۸ مرداد) با ولفگانگ میلینگر که تاجر است، ازدواج کرد و مراسم مربوط به ازدواج این دو در رستورانی در شهر گراز برگزار شد. ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه نیز مهمان ویژه این مراسم ازدواج بود که پس از حضور در مراسم، به اتفاق عروس رقصید. امری که باعث انتقاد بسیاری در داخل و خارج از اتریش شد.
کنایسل ۵۳ ساله در اولین اظهارات در این باره گفته است: «شب الهام بخشی بود. مهارت وزیر خارجه بریتانیا ممتاز و جادوکننده است. دیپلماسی فقط چیزی فراتر از صرف رد و بدل کردن ملاحظات سیاسی است. رقص تاثیر سیاسی ندارد. من در گذشته با مردان زیادی رقصیده ام».
برخی از گزارش ها حاکی است که انتشار عکس های رقص پوتین با وزیر خارجه اتریش باعث شده تا دستگاه های اطلاعاتی کشورهای اروپایی از دولت اتریش فاصله بگیرند.
کارین کنایسل همچنین گفته: «این دعوت کاملاً ناگهانی بود. زمانیکه رئیس جمهور پوتین در وین بود، من او را به مراسم عروسی ام کردم، پیشنهاد کردم تا با شوهر آینده ام آشنا شود، هرچند من حتی توقع نداشتم که وی دعوتم را قبول میکند».