ریک پری وزیر انرژی آمریکا روز چهارشنبه (۲۶ سپتامبر) گفت «دولت پرزیدنت دونالد ترامپ از ذخایر اضطراری نفت کشور برای جلوگیری از تاثیر تحریم های قریب الوقوع علیه ایران برداشت نمی کند. آمریکا با کمک تولید کنندگان عمده نفت جهان برای حفظ ثبات بازار نفت تلاش می کند.»
پری در کنفرانس مطبوعاتی در مقر وزارت انرژی آمریکا افزود «تاثیر عرضه ذخایر نفت استراتژیک در بازار بسیار کوتاه مدت و محدود خواهد بود. این دیدگاه دولت آمریکا است».
او خاطر نشان کرد «احتمال افزایش قیمت نفت خام در کوتاه مدت وجود دارد اما با این حال مطمئن هستیم که منابع نفتی جهان تاثیر تحریم های پیش رو را از بین می برند.»
پری یادآور شد «حدود ۶۰۰ هزار بشکه نفت اضافی در روز از عراق و سعودی و کویت تامین و روانه بازار می شود. »

قیمت نفت روز چهارشنبه (۲۶ سپتامبر) به دنبال آمارهای مبنی بر افزایش غیر قابل پیش بینی ذخایر نفتی آمریکا کاهش یافت. با این حال اما کاهش صادرات نفتی ایران در آینده نزدیک قیمت نفت برنت را بالای ۸۰ دلار نگه داشت تا همچنان و برای پنجمین بار متوالی روند صعودی را طی کند.
قیمت نفت وست تگزاس با کاهش ۵۳ سنتی از ۸۲.۵۵ دلار روز سه شنبه به ۸۱.۳۴ دلار در بشکه رسید. این بالاترین نرخ نفت وست تگزاس بعد از نوامبر ۲۰۱۴ بوده است.
معامله های نفت خام وست تگزاس با کاهش ۷۱ سنتی به ۷۱.۵۷ دلار در بشکه رسید.
به گفته آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا که روز چهارشنبه (۲۶ سپتامبر) منتشر شد ذخایر نفت خام آمریکا در مقایسه با گمانه زنی کارشناسان درباره کاهش ۱.۳ میلیون بشکه ای در هفته منتهی به ۲۱ سپتامبر افزایش ۱.۹ میلیون بشکه ای داشته است.
حجم مصرف محصولات نفت خام پالایشگاهی ۹۰۱ هزار بشکه در روز کاهش یافت.
تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران -سومین تولید کننده نفت اوپک- از چهارم نوامبر آغاز می شود. این تحریم ها به منظور توقف صادرات نفت ایران اجرا می شوند. کاهش قابل پیش بینی صادرات نفت ایران منجر به افزایش بهای نفت در این روزها شده است.
عده ای از خریداران عمده نفت خام ایران از جمله پالایشگاه های هند از کاهش تدریجی واردات نفت ایران خبر دادند. اما هنوز تاثیر توقف صادرات نفت ایران بر روی توازن بازار جهانی مشخص نشده است.
نشست کشورهای اوپک و تولید کنندگان دیگر نفت از جمله روسیه -بزرگ ترین کشور تولید کننده نفت در جهان- به تازگی برگزار شد. اما این کشورها با توجه به تولید مناسب در بازار نفت اقدامی برای افزایش تولید در نظر نگرفتند.