محمود علوی وزیر اطلاعات ایران در جمع خبرنگاران

محمود علوی وزیر اطلاعات ایران در جمع خبرنگاران

در حالی که در روزهای پایانی شهریور ماه قریب به ۱۵ تن از زندانیان سیاسی بدون اطلاع قبلی از زندان آزاد شدند، وزیر اطلاعات خبر داد این روند آزادی این زندانیان در عید غدیر خم ادامه خواهد یافت.

محمود علوی، وزیر اطلاعات امروز چهار شنبه اظهار داشت در عید غدیر، دوم آبان ماه، «زندانیان بیشتری» مورد عفو قرار خواهند گرفت و «قطعا» مردم شاهد «اینگونه برنامه‌ها و آزادی جمع بیشتری از زندانیان» خواهند بود.

اظهارات وزیر اطلاعات در مورد آزادی تعدادی از زندانیان در عید غدیر در حالی مطرح شده است که اول مهرماه غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه از عفو ۸۰ محکوم امنیتی توسط رهبر جمهوری اسلامی خبر داد. وی گفته بود برخی از این زندانیان از متهمان حوادث انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ هستند.

علوی در پاسخ به خبرنگاری که درباره وضعیت حبس خانگی میرحسین موسوی و کروبی پرسید، گفت: «من کلیت بحث را عرض نمودم شما به همین کلیات اکتفا کنید و ان‌شاءالله در آینده هم به امید خدا در خدمتتان خواهیم بود.»

او تاکید کرد این اولین بار نیست که حکم عفو جمعی رهبری به آزادی جمعی از زندانیان می انجامد و گفت: «اکنون در فضای جامعه آرامشی حکم‌فرما شده و نگاه مردم به همه اقشار و آینده یک نگاه امیدوارانه است.»

وزیر اطلاعات در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهور هم برای آزادی زندانیان امنیتی تقاضایی از رهبری داشته، اظهار داشت: «من در این زمینه کلی صحبت کردم و به طور طبیعی در جزئیات همه چیز ممکن است.»

در روزهای پایانی شهریورماه ۱۵ نفر از زندانیان سیاسی بدون اطلاع قبلی از زندان آزاد شده‌اند.

فیض‌الله عرب سرخی، محسن امین زاده، میرطاهر موسوی، علی خدابخش، نسرین ستوده، نادر بابایی، محمدعلی ولایتی، حسین زرینی، مهسا امرآبادی، محبوبه کرمی، مریم جلیلی، میترا رحمتی، فرح واضحان، ژیلا مکوندی و کفایت ملک محمدی از زندانیان سیاسی بودند که هفته گذشته آزاد شدند.