رضا فرجی دانا، وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

رضا فرجی دانا، وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، توسعه متوازن آموزش عالی، ایجاد محیط آرام برای فعالیت های آموزشی وپژوهشی در دانشگاه ها و افزایش مهارت دانش آموختگان را به عنوان اصلی ترین اولویت های کاری خود برشمرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، «رضا فرجی دانا» عصر دوشنبه در جلسه معاون امور مجلس ریاست جمهوری با وزیران پیشنهادی دولت یازدهم، به ارائه سوابق علمی، تحقیقاتی و اجرایی خود پرداخت.

وی توجه مسوولان عالی رتبه نظام به مقوله علم و فناوری را نکته قوت بی بدیل عرصه آموزش عالی توصیف کرد.
فرجی دانا ادامه داد: در شرایطی که مشکلات اقتصادی گریبانگیر کشور شده، جای افتخار دارد که رهبر معظم انقلاب توجه به علم و فناوری را در کنار رفع مشکلات معیشتی مردم مورد توجه قرار می دهند.

وی به برنامه پیشنهادی ۲۹ صفحه ای خود برای وزارت علوم در چهار سال آینده اشاره کرد و گفت: در این برنامه نقاط ضعف و قوت، تهدیدها و فرصت ها و راهکارهای اجرایی رسیدن به اهداف تعیین شده بصورت مفصل ارائه شده است.
رییس اسبق دانشگاه تهران به تشریح مهمترین اولویت های خود پرداخت و گفت: آموزش عالی در سال های گذشته توسعه کمی قابل ملاحظه ای داشته که پس از این سالها باید به سمت بالا بردن کفیت گام برداریم.

وی ایجاد محیط آرام برای آموزش و پژوهش در دانشگاه را به عنوان دیگر اولویت اصلی خود نام برد و گفت: باید با ایجاد محیط آرام، فرصتی را برای محققان فراهم ساخت تا بدون دغدغه و بدور از سیاست زدگی که متاسقانه موجب تلاطم دانشگاه ها شده، به وظیفه اصلی خود بپردازند.

فرجی دانا اطمینان خاطر داد که با مفاهمه موجود میان دانشجویان و اعضای هیات علمی و همچنین مشارکت مدیریت های دانشگاهی، اهداف تعیین شده در آموزش عالی محقق می شود و چهار سال آینده با نگاه رو به جلو و ترقی و تعالی همراه خواهد بود.

وزیر پیشنهادی وزارت علوم، توجه رییس جمهوری به مقوله مهارت آموزی دانش آموختگان را یادآور شد و گفت: افزایش مهارت برای دانش آموختگان دانشگاه ها نیز یکی از اولویت های اصلی وزارت علوم در چهار سال آینده خواهد بود.
جلسه مشترک معاون امور مجلس ریاست جمهوری با سه وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش با حضور معاونان دستگاه های اجرایی برگزار شد.