محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق  ایران

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران

به گزارش شبکه خبر، «سید ابوالفضل حسنی» گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی، فقط مجوز راه اندازی دانشگاه ایرانیان را در تهران صادر کرده و بنابراین باید اعضای هیئت موسس این دانشگاه مانند هر موسسه غیر دولتی و غیر انتفاعی دیگر، از نظر گزینش بررسی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از ایرنا، مدیرکل گسترش آموزش عالی وزارت علوم افزود: برابر ضوابط موجود، پس از اینکه جواب گزینش داده شد دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم باید در نامه ای، بی مانع بودن فعالیت این موسسه را به دفتر گسترش آموزش عالی اعلام کند و پس از آن هم اساسنامه تهیه شده به دفتر گسترش آموزش عالی ارجاع داده می شود.

به گفته حسنی، در صورت تائید اساسنامه و دیگر شرایط موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی در دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، پرونده مربوطه برای تصویب به شورای عالی گسترش فرستاده خواهد شد.

وی تاکید کرد، تا کنون هیچ یک از این مراحل برای دانشگاه بین المللی ایرانیان طی نشده و هیچ مدرکی دال بر گذراندن این مراحل به دفتر گسترش آموزش عالی ارسال نشده است.

حسنی تاکید کرد: دانشگاه ایرانیان، افزون بر نداشتن اساسنامه مشخص، هیچ نشانی از محل و ساختمان خود نیز به دفتر گسترش اعلام نکرده است، بنابراین یک موسسه غیرانتفاعی فاقد مجوز محسوب می شود.

مدیرکل گسترش آموزش عالی به مردم توصیه کرد در انتخاب مرکز دانشگاهی، محل تحصیل خود و فرزندانشان، حتما دانشگاه یا موسسه آموزش عالی را انتخاب کنند که دارای مجوز فعالیت از دفتر گسترش آموزش عالی باشد.

مسوولان دانشگاه ایرانیان درآستانه عید غدیر خم با وجود نداشتن مجوزهای لازم، پایگاه اینترنتی موسسه غیرانتفاعی خود را راه اندازی کردند که این اقدام نیز با اعتراض مسئولان آموزش عالی روبه رو شده است.