تصویری از وبسایت دانشگاه ایرانیان

تصویری از وبسایت دانشگاه ایرانیان

در ادامه جنجال ها بر سر دانشگاه ایرانیان که ظاهرا قرار است توسط محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران تاسیس شود، یک مقام وزارت علوم در این کشور باز هم تاکید کرده است این این دانشگاه مجوزی برای فعالیت ندارد و نمی‌تواند اقدام به پذیرش دانشجو کند.

به گزارش خبرگزاری ها در ایران، سیدحسین حسینی مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی روز دوشنبه گفت: “به تازگی اعلام شده است که وزارت علوم در دانشگاه ایرانیان نماینده‌ای دارد و همچنین بیان شده که دانشگاه ایرانیان به استناد مجوزهای قبلی قصد پذیرش دانشجو دارد در صورتی که این مسائل صحت ندارد و از سوی شورای گسترش آموزش عالی مجوز دانشگاه ایرانیان صادر نشده است.”

وی افزود:‌ مسئولان این دانشگاه مجوزی را به عنوان مجوز اصولی اخذ کرده بودند که بر اساس آن می‌توانند ساختارها و امکانات مورد نیاز خود را فراهم کنند تا پس از آن مجوز قطعی دریافت شود ولی مجوز اصولی به معنای اجازه دادن برای پذیرش دانشجو نیست.

حسینی گفت: “هیچگونه مجوزی برای پذیرش دانشجو از سوی دانشگاه ایرانیان صادر نشده و این دانشگاه حق پذیرش دانشجو را ندارد.”

پیشتر غلامحسین الهام سخنگوی دولت دهم در ایران از پیش‌ثبت‌نام برخی از رشته‌های دانشگاه ایرانیان در آینده‌ای نزدیک خبر داده و گفته بود: “دانشگاه ایرانیان مجوزها و سیر قانونی خود را برای فعالیت طی کرده است و هیچ منع قانونی برای فعالیت ندارد. ”

ابوالفضل حسنی مدیرکل سابق گسترش آموزش عالی وزارت علوم ایران آبانماه امسال گفته بود: “شورای عالی انقلاب فرهنگی، فقط مجوز راه اندازی دانشگاه ایرانیان را در تهران صادر کرده و بنابراین باید اعضای هیئت موسس این دانشگاه مانند هر موسسه غیر دولتی و غیر انتفاعی دیگر، از نظر گزینش بررسی شود.”

وی گفته بود که تا کنون هیچ یک از این مراحل برای دانشگاه بین المللی ایرانیان طی نشده و هیچ مدرکی دال بر گذراندن این مراحل به دفتر گسترش آموزش عالی ارسال نشده است.

مسوولان دانشگاه ایرانیان پیشتر با وجود نداشتن مجوزهای لازم، پایگاه اینترنتی موسسه غیرانتفاعی خود را راه اندازی کرده اند که این اقدام نیز با اعتراض مسئولان آموزش عالی روبه رو شده است.

در این میان یک سایت اینترنتی نزدیک به احمدی نژاد اواخر آبانماه سال جاری مدعی شد دانشگاه بین المللی ایرانیان به دنبال تاسیس شعبه های جدید خارجی است.

مجله مهر گزارش داد پیوند دوباره نام رئیس جمهور سابق با کشور محبوبش در امریکای جنوبی، این بار با تاسیس شعبه دانشگاه بین المللی ایرانیان در ونزوئلا دوباره خبرساز شد.

یک منبع نزدیک به رئیس جمهور سابق ایران این را هم گفته که: «بر اساس اطلاعی که من دارم قرار است شخص آقای احمدی نژاد هم به عنوان رییس دانشگاه ایرانیان و هم به عنوان استاد دانشگاه در این دانشگاه به تدریس و فعالیت بپردازد.»