انجام خرید و فروش بی هدف و ثبت رکورد کم ترین میزان طی ۸ ماه

معامله گران در حال پیگیری بازار بورس در ریاض

معامله گران در حال پیگیری بازار بورس در ریاض

بازار سهام عربستان سعودی روز گذشته پایین ترین سطح خود در نزدیک به هشت ماه را ثبت کرد تا با بسته شدن تعاملات روز گذشته بیش از ۱۴٫۴ میلیارد دلار (۵۴ میلیارد ریال) از دست بدهد. در همین حال ۷ شرکت فهرست شده سطح تاریخی جدیدی را ثبت کردند که پیش از این، و از زمانی که در فهرست بازارهای محلی قرار گرفته شدند، هرگز به دست نیامده بود و با کاهش میزان ۲٫۹ درصدی به سطح ۸۱۹۷ نقطه رسید که نزدیک به ۲۴۰ نقطه کاهش یافت.

افت بازار سهام باعث ایجاد حالت وحشت در میان معامله گران شد و منجر به فروش بی هدف شد و این امر باعث شد تا سهام معامله شرکت ها به کاهشی به میزان فراتر از ۹ درصد رسید، با وجود این که شاخص بازار سعی کرد خسارت را در ساعات پایانی معاملات کاهش دهد.

این ضرر و زیان شدید در بازار سهام عربستان سعودی در حالی صورت گرفت که قیمت های نفت به کمترین میزان خود در شش سال و نیم گذشته می رسد، علاوه بر این در میان سرمایه گذاران عربستانی، که در تلاشند تا به هنگام ثبات بازار نفتی، فرصت های سرمایه گذاری در بازار سهام محلی به دست آورند، حالتی از انتظار حکمفرماست.

با بسته شدن بازار تعاملات در روز گذشته، شاخص بازار سهام عربستان به کاهش خود برای ششمین جلسه پی در پی ادامه داد و طی آن بیش از ۶۰۰ نقطه از دست داد. کاهش شاخص بازار سهام عربستان سعودی در روز گذشته، چهارمین کاهش بزرگ در سال جاری به شمار می آید، چرا که بزرگ ترین ضرر و زیان در طول امسال در جلسه ۲۵ مارس (فروردین) گذشته بود که نزدیک به ۴۶۳ نقطه کاهش یافته بود.