بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در حال سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل - عکس از رویترز

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در حال سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل – عکس از رویترز

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سخنان روز گذشته نخست وزیر اسراییل در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که به باور واشنگتن حماس و داعش یکی نیستند.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت: تفاوت حماس و داعش در سطح تهدیدی است که از طرف آنها نشات می گیرد.

وی افزود: آمریکا معتقد نیست که نتانیاهو در سخنانش در مجمع عمومی سازمان ملل به صورت تلویحی خواستار آن بوده که واشنگتن علیه جنبش حماس نیز همچون داعش عملیات نظامی انجام دهد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با تکفیری خواندن جنبش حماس مدعی شد که جنگ علیه تکفیریها جنگی واحد است و جنگ اسراییل با حماس هم تنها محدود به این گروه نمی شود بلکه جنگی همگانی است.

آقای نتانیاهو در این سخنرانی گفت که «برای حفاظت از صلح باید غده سرطانی افراط گرایی اسلامی را ریشه کن کرد»»

نخست وزیر اسراییل همچنین با مقایسه داعش و حماس گفت هر دوی آن‌ها اندیشه بنیادگرایی مشابه دارند، و افزود: «داعش یعنی حماس، حماس یعنی داعش، چرا که هردوی آن‌ها شاخه‌هایی از یک درخت مسموم هستند.»

نتانیاهو با اشاره به بخشی از صحبت‌های ابوبکر البغدادی، رهبر داعش که دو هفته پیش گفته بود، مسلمانان بزودی در همه جای جهان با سرافرازی گام خواهند زد و غیر مسلمانان را به اطاعت ازخود وادار خواهند کرد، اظهار داشت که «خالد مشعل، از رهبران حماس نیز‌‌ همان سخنان ابوبکر البغدادی را پیش‌تر بیان کرده است».

خانم ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از سوی دیگر خاطرنشان کرد: آمریکا از طرف های اسراییلی و فلسطینی می خواهد که با هدف پیشبرد روند صلح تصمیمات مهم و سختی اتخاذ کنند.

وی گفت: باراک اوباما و جان کری و دیگر سران جامعه جهانی به فشارهای خود علیه طرف های اسرائیلی و فلسطینی با هدف پیشبرد روند صلح ادامه خواهند داد.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اندکی پیش از دیدار اوباما و نتانیاهو مطرح شد.