Leo_messi
به نظر می رسد هجوم برخی از ایرانی ها به صفحه فیسبوک لیونل مسی بازیکن آرژانتینی، واکنش های مختلفی را در رسانه ها و در بین مسئولان ورزشی ایران در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری های داخلی ایران در روز یکشنبه ۱۷ آذر، فدراسیون فوتبال این کشور از رفتار برخی از کاربران ایرانی سایت فیسبوک و هجوم به صفحه بازیکن آرژانتینی ابراز تاسف کرد.

محمد رضا ملامحمد رییس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال ایران با ابراز تاسف از این اقدامات ایرانیان گفت: «قطعا این حرکت از سوی ورزش دوستان ایران و جوانان با شعور و با فرهنگ ایرانی سر نمی زند. اندکی تامل در شخصیت بازیکنان بزرگی مثل مسی، نشان می دهد که از این دست بازیکنان که نابغه هستند، کم بوده در دنیا یک ارزش تلقی می شود.»

وی افزود: «با توجه به گروه بندی صورت گرفته، تمام رفتارهای ما مورد رصد قرار می گیرد و ما باید به درستی رفتار کنیم و ارزش های خود را در قالب تشویق به بازیکنان خود و احترام مقابل نمایان سازیم.»

همچنین محمد جلالی کارشناس فوتبال و سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی اقدام ایرانی ها در صفحه لیونل مسی را «آبروریزی وسیع» دانست و گفت: «ما هنوز فکر می‌کنیم با روش‌های منسوخ کسر امتیاز و جریمه‌های مالی می‌توانیم فرهنگسازی کنیم. نتیجه این کار منجر به این شد که در سطح جهان و روی صفحه لیونل مسی انعکاس بد و یک آبروریزی تمام برای کشور و فرهنگ ایران داشت.»

جلالی افزود: «آنچه که در داخل گریبان ما را گرفته بود، حالا در سطح دنیا موجب آبروریزی شده است. این نتیجه غفلت‌هایی است که از قبل کردیم. باید حداقل در کنار تمام تنبیه‌ها و میلیون‌ها میلیون جریمه نقدی، از روش‌های دیگر هم استفاده می‌کردیم.»

بعد از اتمام مراسم قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۴ و مشخص شدن رقیبان ایران، عده ای از کاربران ایرانی به صفحه شخصی فیسبوک لیونل مسی ستاره تیم ملی آرژانتین هجوم آورده و به او فحاشی کردند. تعداد نظرات کاربران ایرانی فیسبوک در صفحه مسی تا لحظه انتشار این خبر از ۶۴ هزار مورد تجاوز کرده است.

برخی از کامنت هایی که قابل انتشار بودند در زیر آورده شده است:

– مسی تو که مسی، اگه طلا هم بودی هیشکاری نمی‌تونستی جلوی ایران بکنی داداش.
– چهارسال قبل کامران نجف‌زاده رفت با مسی مصاحبه کنه، مسی گفت ایرانو نمیشناسه و مصاحبه نکرد. الان باید بیک زاده طوری بزنتش که که قیافش شبیه دفاع راست فوتبال دستی شه.
– مسی جون یک ماه یارانه خودتو بده بیگ‌زاده تا ولت کنه
– مسی تنها نیست “هاشم اول”
– اگه تیم ملی پشتکار شمارو داشته باشه با این کامنت گذاشتناتون، آرژانتین سهله برزیل رو هم می‌بریم!
– آهن آلات، ضایعات، مسی‌جات خریداریم!
– مسی، هاشم بیگ زاده را به مناظره دعوت کرد
– بچه‌ها از امروز اینجا پاتوق شد تا شروع جام جهانی. به دوستان خود بگوئید!
-بچه ها آرژانتینی هایی که اینجا کامنت گذاشتن را ریپورت کنید بلاک شن!
-خبر فوری ممد نوری مسی گفته تا جام حهانی مسی را شیشه ای می کنه!

همین چند ماه پیش بود که جمع زیادی از کاربران ایرانی فیس‌بوک در خلال برگزاری لیگ جهانی والیبال با هجوم به صفحه شخصی ایوان زایتسف یکی از بازیکنان تیم ملی ایتالیا، این صفحه را پر از نظرات و کامنت‌های خود کردند که اکثرا هم حاوی مطالب توهین‌آمیز و زننده بود. خانواده زایتسف هم از این توهین‌ها بی‌نصیب نمانده بودند و حجم بالای کامنت‌ها به جایی رسید که این بازیکن گفت: «تاسفم که بزرگترین تفریح ایرانیان توهین به دیگران است!»