واشینگتن فرزند حسن نصرالله را در فهرست تروریست‌ها قرار داد

«کتائب المجاهدین» و ۶ رهبر «حزب‌الله» در فهرست تروریست‌ها قرار گرفتند

واشینگتن: هبه القدسی

دولت آمریکا روز گذشته جواد نصرالله فرزند رهبر «حزب‌الله» لبنان را در فهرست تروریست‌ها قرار داد.
به گزارش «الشرق الاوسط»، این اقدام در راستای توسعه تحریم از جانب دولت آمریکا برای محاصره ایران و شبکه مالی آن در لبنان و عراق است.
وزارت خارجه آمریکا بیانیه‌ای صادر کرد که در آن جواد نصرالله فرزند حسن نصرالله رهبر حزب‌الله و همچنین «کتائب المجاهدین» را به دلیل ایجاد خطر و انجام عملیات تروریستی که امنیت شهروندان و همچنین امنیت ملی آمریکا را در معرض تهدید قرار می‌دهند، در فهرست تروریست‌های بین‌المللی قرار داد.
وزارت خارجه آمریکا عنوان کرد جواد نصرالله رهبری یک عملیات تروریستی را در کناره‌های غربی علیه اسرائیل بر عهده داشت و یک عملیات انتحاری انفجاری را رهبری کرده‌بود.
این وزارت همچنین عنوان کرد «کتائب المجاهدین» یک سازمان نظامی است که از سال ۲۰۰۵ در فلسطین فعالیت می‌کند. اعضای آن برای چند حمله علیه اسرائیل برنامه‌ریزی کردند. این سازمان نظامی با «حزب‌الله» ارتباط داشته و این حزب آن را از لحاظ مالی تأمین کرده و تعدادی از رهبران آن را آموزش داده‌است.
به موجب این تصمیم، تمام دارایی‌های جواد نصرالله و «کتائب المجاهدین» بلوکه شده و هر گونه داد و ستد با آنها ممنوع شد.
از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا به حزب‌الله به عنوان یکی از گروهک‌های تروریستی اشاره کردکه در سال ۱۹۹۷ آن را وارد فهرست تروریست‌ها کرده‌بود و بر وجود آن در این فهرست تأکید کرد.
وزارت خارجه آمریکا همچنین شبل عبید الزیدی، یوسف هاشم، عدنان حسن کوثرانی و محمد عبدالهادی فرحات را در فهرست تروریست‌ها قرار داد و آنها را متهم به انتقال اموال، قاچاق اسلحه و آموزش نظامیان وابسته به «حزب‌الله» در عراق کرد.
این وزارت همچنین اعلام کرد که الزیدی هماهنگ‌کننده اصلی حزب‌الله و سپاه پاسدران ایران بود. وی از افراد نزدیک به ادهم تاباجا است که حامی مالی حزب‌الله بوده و عملیات قاچاق نفت ایران به سوریه را برعهده دارد. وی همچنین به نیابت از سپاه پاسداران اقدام به ارسال مبارزان عراقی به سوریه کرد.
در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده‌است که ۳ نفر دیگر نیز در جمع‌آوری اطلاعات و انتقال اموال به رهبران «حزب‌الله» مشارکت داشتند.
سیگال ماندل کر معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: «حزب‌الله عامل تروریست نظام ایران است که به دنبال تضعیف حاکمیت عراق و بی‌ثبات کردن خاورمیانه است».
وی افزود: «هدف از اقدامات هماهنگ شده‌ای که وزرات خزانه‌داری از آنها پیروی می‌کند محاصره کردن تلاش‌های مخفیانه حزب‌الله در جهت بهره‌برداری از عراق برای پولشویی، گردآوری اسلحه، آموزش مبارزان و جمع‌آوری اطلاعات برای ایران است».

الشرق الاوسط:
Related Post