واشنگتن – الشرق الاوسط آنلاین

وزارت امور خارجه آمریکا گفت ایران همچنان اسلحه در اختیار شبه نظامیان حوثی در یمن قرار می دهد و حوثی ها با این تسلیحات به عربستان سعودی حمله می کنند و به این دلیل، تحریم های تازه ای علیه ایران در ارتباط با برنامه موشکی اعمال می شود.

روز سه شنبه (۱۸ ژوئیه) دولت آمریکا تحریم های تازه ای علیه ایران در واکنش به برنامه موشک های بالستیک و نقش نظامی این کشور در خاورمیانه وضع کرد. خبر تحریم های جدید علیه ایران ساعاتی بعد از حفظ برجام توسط دولت آمریکا منتشر شد.

۱۸ نفر و نهاد مشمول تحریم های آمریکا در ارتباط با برنامه موشک های بالستیک و سپاه هستند.

در این راستا، هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت اقدامات تخریبی ایران در خاورمیانه که ثبات و امنیت و شکوفایی را بر هم می زند همچنان مایه نگرانی شدید آمریکا است.

او افزود «با وجود همه اقدامات جنایتکارانه اسد علیه مردم سوریه اما حمایت ایران از رژیم اسد همچنان ادامه دارد. ایران همچنان تسلیحات پیشرفته در اختیار شورشیان حوثی در یمن قرار می دهد و آزادی کشتیرانی در دریای سرخ را تهدید می کند. اسلحه ایرانی برای حمله به عربستان سعودی و طولانی کردن کشمکش در یمن به کار می رود.»

بیانیه وزارت خارجه آمریکا یاد آور شد «حمایت ایران از گروه های تروریستی همچون حزب الله و حماس همچنان ادامه دارد که عامل تهدید کننده ثبات در خاورمیانه است. آزمایش و توسعه موشک های بالستیک توسط ایران ادامه دارد که این امر قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض می کند. ایران با حمایت از اقدامات خبیثانه مانع «مشارکت های مثبت»‌ در راستای برقراری صلح و امنیت در منطقه و جهان می شود.

این بیانیه بر بازنگری همه جانبه در سیاست های آمریکا درباره ایران از جمله بازنگری در برجام و تهدیدهای تهران علیه امنیت بین المللی تاکید کرد.