Categories: خبر

واشنگتن به دنبال جلوگیری از کنترل رژیم سوریه بر مناطق «داعش»

کشف یک گور دسته جمعی در پالمیرا

یک کودک سوری با خانواده خود در یکی از خیمه های اردوگاه آوارگان در شهرک دانا در جنوب ادلب – عکس از رویترز

از دیدگاه اپوزیسیون سوریه، اعلان اخیر آمریکا درباره قصد این کشور در کار مجدد بر روی برنامه آموزشی و تجهیز یک جناح جدید، نشانه درک کردن ایالات متحده  به اهمیت ارائه پشتیبانی به اپوزیسیون است تا راه ها را بر روی نظام ببندد و از کنترل مناطقی که از سازمان داعش آزاد شده اند توسط نظام جلوگیری کند، که این امر بر اساس تحولات جدید نظامی می باشد که در پی دستاورهای اخیر جناح های مخالف صورت می گیرد.

در همین راستا، برخی منابع روز گذشته از یافتن یک گور دسته جمعی در شهر باستانی پالمیرا در حومه حمص خبر دادند که سازمان داعش کنترل آن را به دست داشت. این در حالی است که دیده بان حقوق بشر از نگرانی ساکنان شهر از انتقام جویی نیروهای نظامی و همچنین از مین هایی که سازمان داعش در همه جای شهر کاشته است خبر داد.

اطلاعات وارده اشاره دارد که این گور دسته جمعی حاوی بقایای ۴۲ نظامی و غیر نظامی است که سازمان داعش آن ها را اعدام کرده بود. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نظامی گفت: «یک مقبره دسته جمعی پیدا شده است که اجساد ۴۲ نفر را در بر دارد و ۱۸ تن از آن ها نظامی و ۲۴ تن غیر نظامی هستند که همگی آن ها از خانواده های نظامیان هستند».

الشرق الاوسط فارسی:
Related Post