منابع سوری و ترک به «الشرق الأوسط» گفتند طرح «منطقه امن» به علت تشدید کردها و حادثه هواپیمای روسی در وضعیتی وخیم قرار گرفته است

سوریه

سوریه

یک مسؤل وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد کشورش با شرکاری منطقه ای در حال آماده شدن برای مبارزه با سازمان داعش و پس گرفتن مناطق تحت کنترل این سازمان است. وی اشاره کرد که جان کری وزیر خارجه آمریکا در نشست اخیر وزرای سازمان همکاری و امنیت اروپا تأکید کرد که بخش اساسی از استراتژی آمریکا بر علیه داعش، تکیه بر شرکای فعال در زمین است.

این مسؤل وزارت خارجه آمریکا در اظهارات ویژه ای به «الشرق الأوسط» بر پیشرفت حمایت از نیروهای زمینی که مأموریت مبارزه با داعش به آن ها سپرده می شود تأکید کرد و گفت: «ما در حال پیشرفت هستیم، و در ماه گذشته نیروهای کرد «داعش» را از منطقه سنجار عقب راندند، سپس نیروهای عربی و کردی توانستند منطقه الاهوال را در شمال شرقی سوریه از «داعش» آزاد کنند. سنجار و الاهوال از مراکز مهم نقل و انتقال و ارتباط نزد داعش بودند».

این مسؤل آمریکایی درباره تشکیل نیروی زمینی و میزان آمادگی کشورها در منطقه برای همکاری با نیروهای زمینی خود در این مأموریت گفت: «از هر گونه تلاش واقعی از سوی هر یک از شرکا برای مبارزه با «داعش» در سوریه و عراق استقبال می کنیم. این نبرد طولانی خواهد بود، و شکی نیست که به همکاری با شرکای خود به شکل نزدیک تری ادامه خواهیم داد».

در همین راستا، منابع رسمی از ترکیه و مخالفان سوریه در اظهاراتی به «الشرق الأوسط» تأکید کردند که طرح ترکیه برای ایجاد منطقه امن در مرزهای سوریه به علت تشدید نظامی کردها و حادثه سرنگونی هواپیمای روسی در وضعیت وخیمی قرار گرفته است.