رمزگذاری چت برای جلوگیری از نفوذ هکرها

رمزگذاری پیام های واتساپ

رمزگذاری پیام های واتساپ

واتساپ که یک شرکت وابسته به مجموعه فیس بوک می باشد، روز گذشته اعلام کرد، تمامی پیامها و مکالمات رد و بدل شده در این نرم افزار «از ابتدا تا انتها» رمزگذاری خواهند شد. این گام، حمایت از داده های کاربران را افزایش خواهد داد اما ممکن است مشکلاتی با دستگاه های امنیتی ایجاد کند.

این سرویس خدماتی در وبلاگ رسمی خود نوشت: « ما مفتخریم پیشرفت بزرگ فن آوری که به آن دست یافتیم را به اطلاع شما برسانیم. این فن آوری، که رمزگزاری کامل پیامها از «ابتدا تا انتها» می باشد باعث می شود واتساپ در زمینه حمایت از تماس های خصوصی شما پیشگام باشد».

واتساپ افزود: «تنها کسی که مجاز به خواندن پیامهای ارسالی شما می باشد، فرد یا گروهی است که شما پیام را برای آن ها ارسال کرده اید، و هیچ کس از جنایتکاران، هکرهای اطلاعاتی، رژیم های سرکوب گر و حتی خود ما نمی توانند از این پیامها اطلاع پیدا کنند».

این اعلام «واتساپ» تنها چند هفته پس از تنش بین دولت آمریکا و شرکت «اپل» صورت می گیرد، که از این شرکت خواست برای رمزگشایی تلفن «آیفون» استفاده شده توسط یکی از عاملان حمله سان برناردینیو، با اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) همکاری کند.

شایان ذکر است که سازمان های امنیتی به طور کلی، از اقدامات حمایت از داده ها، که برخی از شرکت های فن آوری آن را اتخاذ می کنند و به طور فزاینده پیشرفت می کنند را به شدت مورد انتقاد قرار می دهند ، زیرا از نظر آنها به جنایتکاران اجازه می دهد آزادانه برنامه ریزی کنند.