هنیده صیرفی در کالکشن‌های خود از فرهنگ غنی سعودی الهام می‌گیرد

ریاض: فتح الرحمن یوسف

همزمان با سالگرد روز ملی سعودی، هنیده صیرفی طراح لباس سعودی از آمادگی خود برای کار بر روی کالکشن لباسی با نام «من مستقل هستم» خبر داد.
به گزارش الشرق الأوسط، وی که این روزها مشغول کار بر روی کالکشن جدید خود تحت عنوان «درخت مروارید» است، کالکشن «هدهد» را برای پاییز و زمستان ۲۰۱۹ روانه بازار کرد.
وی ایده این کالکشن را از ملکه سبأ که یک شخصیت زنانه موثر در تاریخ الهام گرفته است.
در رونمایی از کالکشن «هدهد» جشنی نیز برای کالکشن «Driving Force» گرفته شد که به مناسبت آزادسازی رانندگی زنان آن را روانه بازار کرده بود.
وی گفت: کالکشن «هدهد» را از رابطه خود با مادرم و تجربه او به عنوان یک زن سعودی که فرهنگی موثر و غنی دارد الهام گرفتم، همین باعث شد تا در برخی جزئیات لباس‌ها از ویژگی‌ها و میراث حجاز استفاده کنم.
وی در خصوص موفقیت خود گفت: هیچ انگیزه‌ای برای موفقیت قدرتمندتر از علاقه نیست و عشق من به لباس قوی‌ترین وسیله برای من بود. بعد از تحصیل در این رشته تجربه‌ای عملی در این زمینه کسب کردم. در این میان نیز نمی‌توانم تشویق‌ها و حمایت خانواده، همسر و فرزندانم را که به من انرژی دادند نادیده بگیرم.
صیرفی معتقد است که لباس همچون خط، عکس و دیگر هنرها یکی از ادوات ثبت تاریخ است.
وی در خصوص ایده‌هایی که در طراحی لباس به کار می‌برد گفت: زن و طبیعت دو عنصر اساسی هستند که همیشه بر من تاثیر داشته‌اند و از آنها ایده‌های زیادی می‌گیرم که در طراحی لباس استفاده می‌کنم. من از تاریخ غنی کشورم در طراحی لباس‌های مدرن نیز غافل نمی‌شوم.
وی راجع به الگویی که در این زمینه اتخاذ کرده است گفت: از شخص معینی الگو نگرفتم بلکه محیط غنی سعودی که در آن پرورش یافتم روی ذوق و سلیقه من تاثیر داشت؛ چرا که پادشاهی سعودی مهد زیبایی، فرهنگ و تاریخ است.
گفتنی است هنیده صیرفی از کودکی به طراحی لباس علاقه داشت. وی بر روی این توانایی خود کار کرد و به صورت آکادمیک این رشته را در دانشگاه پاریس یاد گرفت. بعد از آن از اولین کالکشن خود با نام «باغ سری» رونمایی کرد. وی لباس‌های زیادی تحت عنوان برند «HONAYDA» روانه بازار کرد.
صیرفی هفته گذشته، کالکشن «هدهد» را در هفته مد پاریس رونمایی کرد که به گفته وی این مجموعه به ستایشی که در شأن آن بود دست یافت.
او هم اکنون خود را برای کالکشن بهار و تابستان ۲۰۱۹ آماده می‌کند که در طراحی آن از «شجر الدر» ملکه مصری که به زیبایی، هوش و قدرت معروف است الهام گرفته است.