«الکویسین» فیلم‌های خانوادگی کمدی را به سینمای مصری بازگرداند

 سریال «بالحب هنعدی» یادآور دوران زیبای هنر کلاسیک است

قاهره : شیماء مکاوی
او هنرمندی با تاریخ هنری و کارنامه سینمایی و تلویزیونی پربار و یکی از ستاره‌های سینمای مصر در دهه هفتاد و هشتاد میلادی که در نقش «جوان زیبا» و «رمانتیک» شهرت یافت.
حالا او پس از ۱۰ سال دوری، بار دیگر به سینما بازگشت. وی کسی نیست جز هنرمند گرانقدر مصری حسین فهمی.
حسین فهمی در گفتگو با «الشرق الاوسط» از جدیدترین فیلم سینمایی خود «الکویسین» اکران‌شده در عید قربان و سینمای معاصر مصر سخن گفت و افزود: به این دلیل از ریاست جشنواره فیلم قاهره عذرخواهی کردم که هر آنچه داشتم را طی دوره‌های گذشته ارائه کردم.
وی درباره بازگشت به سینما چنین گفت: « من به کمدی‌ اجتماعی عشق می‌ورزم، این نوع فیلم‌ها مرا جذب می‌کند، به همین دلیل هنگامی که سناریوی این فیلم به من پیشنهاد شد، از صمیم قلب خوشحال شدم، و در حین خواندن صحنه‌هایی از سناریو با تمام وجود خندیدم، چرا که کمدی خانوادگی معنادار را به یادم آورد.»
فیلم «کویسین» با داستان جذاب و سهل ممتنعش از خانواده «کویسین» صحبت می‌کند، این خانواده سالهاست که یکی از فرزندان خود (نماد کویس) را گم کرده، احمد فهمی در نقش شخصی به نام (مفتاح) با عنوان (نماد کویس) وارد این خانواده می‌شود که باعث بسیاری از اتفاقات و حوادث می‌شود.
او اضافه کرد: من نقش پدر این خانواده (عارف کویس) را ایفا می‌کنم. دلیل حضور من در این فیلم دوری آن از هرگونه ابتذال بود.
وی در خصوص موفقیت فیلم «الکویسین» نیز گفت: «پر واضح است اگر همه عناصر فنی و هنری در یک کار جمع  شوند، موفق خواهد بود.
انتظار من این بود که این فیلم مورد توجه و استقبال بینندگان قرار بگیرد، اما واکنش مثبت مردم بیش از انتظارات من بود.»
حسین فهمی با اشاره به اینکه فیلم‌های خوب و بد کمدی در سینمای مصر وجود دارد افزود: ما از فقر توجه به کارهای کمدی رنج می‌بریم و تعداد فیلمنامه نویسان کمدی کم هستند.
وی تأکید کرد که هیچ نقشی در خروج فرزندش احمد فهمی از این فیلم ندارد و او هنرمند باهوشی است که با دقت نقش‌های خود را انتخاب می‌کند.
این هنرمند محبوب در خصوص فیلم «بالحب هنعدی» نیز گفت: این کار بیننده را به دوران زیبای هنر کلاسیک می‌برد و از حضور در این فیلم بسیار خشنود هستم.
از مهمترین فیلم‌های حسین فهمی می توان به فیلم‌های «العار»، «الرصاصه لا تزال فی جیبی»، «امیره حبی انا»، «جری الوحوش»، «اللعب مع الکبار» و «خلی بالک من زوزو» اشاره کرد.
وی پیش از این جایزه بهترین بازیگر را نیز با بازی در فیلم‌های «دمی ودموعی وابتساماتی»، «الاخوه الاعداء»، «الرصاصه لاتزال فی جیبی» و«انتبهوا ایها الساده» کسب کرده است.