نخست‌وزیر بریتانیا با بزرگترین چالش‌ دوران مسئولیت خود روبرو است

پارلمان انگلیس دو روز دیگر شاهد رأی‌گیری در خصوص طرح «برکسیت» و سرنوشت آن است و چه بسا سرنوشت ترزا می نخست‌وزیر این کشور نیز با آن مشخص می‌شود. این در حالی است که نگرانی و تنش میان احزاب و گروه‌های مخالف و موافق وی نیز بیشتر شده‌است.
به گزارش الشرق الاوسط، برخی از نمایندگان فاش کردند که وزیران مخالف طرح «برکسیت» نخست‌وزیر را تهدید کردند اگر این طرح روز سه شنبه در پارلمان رأی نیاورد به‌طور دسته‌جمعی از کابینه وی استعفا خواهند داد.
همچنین این نمایندگان فاش کردند که برخی از نمایندگان حزب حاکم محافظه‌کار به ریاست ترزا می در حال ایجاد یک توافق با برخی از نمایندگان حزب کارگران مخالف هستند تا به ترزا می، رأی عدم اعتماد بدهند و اجرای انتخابات جدید را درخواست کنند.
از طرفی دیگر، ترزا می‌ گفت باید نمایندگان پارلمان طرح او را تأیید کنند چراکه گزینه‌های پیش روی این کشور یا خروج سخت و بدون توافق از اتحادیه اروپا داشته باشند یا اینکه فکر خروج را از ذهنشان به کلی پاک کنند.
از سوی دیگر، وزیر کار انگلیس اعلام کرد؛ طرح ترزا می که ماه گذشته اتحادیه اروپا آن را تأیید کرد، بهترین گزینه و تنها طرح ممکن برای جدایی از اتحادیه اروپا است، وی هشدار داد در صورت رد کردن این طرح، انگلیس وارد یک بحران سیاسی بی‌سابقه‌ای خواهد شد و شرایط اقتصادی انگلیس که پنجمین اقتصاد جهان به‌شمار می‌رود، وارد هاله‌ای از ابهام و یک هرج و مرج اقتصادی خواهد شد.
وی تأکید کرد که باید ترزا می به عنوان نخست‌وزیر باقی بماند حتی اگر روز سه شنبه طرح او در پارلمان رأی نیاورد.
نمایندگان پارلمان انگلیس بر این باورند که احتمال موفقیت طرح برکسیت ترزا مای بسیار پایین است، چراکه اکثریت و اقلیت پارلمانی احزاب به توافق ضمنی رسیدند که طرح می رأی نیاورد.