تأسیس کارخانهٔ جدید در الجبیل با تولید سالانه ۸۰ تن در سال ۲۰۲۴ آغاز می شود

ظهران: الشرق الأوسط

شرکت «آرامکو» سعودی و شریک آن شرکت «توتال» فرانسوی روز گذشته از امضای یادداشت تفاهم با شرکت پتروشیمی «دایلیم» کره جنوبی خبر دادند.
به گزارش الشرق الاوسط، از طریق این یادداشت تفاهم شرکت «دایلیم» در کارخانهٔ جدیدی برای تولید «پلی ایزو بوتیلن» با نیروی تولیدی ۸۰ هزار تن در سال، سرمایه‌گذاری می‌کند که ساخت آن در سال ۲۰۲۴ شروع می‌شود.
امضای این یادداشت گام دیگر «آرامکو» در چارچوب اجرای استراتژی آن برای توسعهٔ پتروشیمی و بهبود پایگاه منابع آن است که در ایجاد شبکهٔ صنعت تحول جهانی پیشرو که استراتژی جامعی دارد، نقش خواهد داشت.
کارخانهٔ جدید مواد خام خود را از مجموعهٔ پتروشیمی ساتورپ در شهرک صنعتی الجبیل تأمین می‌کند و این سرمایه‌گذاری شروع همکاری مهمی میان «آرامکو»، «توتال» و «دایلیم» خواهد بود؛ چرا که این اولین بار است که در آن محصول پلی ایزو بوتیلن در پادشاهی سعودی توسعه می‌یابد.
این کارخانه امکان دسترسی به مواد خام و منابع انرژی و همچنین زیرساخت‌های بزرگ را برای خدمت به مشتری‌ها در خاورمیانه، بازارهای ارروپا و آمریکا فراهم می‌کند.
کارخانهٔ جدید بخشی از مرحلهٔ دوم مجموعهٔ «ساتورپ» است به طوری که از تکنولوژی‌های شرکت «دایلیم» که مقدار زیادی از این ماده را تولید می‌کند استفاده کرده و آن را از حالت متداول خود به حالت دیگری که قابلیت‌های تعاملی بالایی دارد تغییر می‌دهد.