آغاز خروج خانواده های رهبران

دو تن از نیروهای داعش در نزدیکی حومه الصابری در بنغازی متمرکز شده اند و تلاش دارند از پیش روی ارتش ملی به سوی مواضع افراط گرایان در شهر جلوگیری کنند – عکس از الشرق الأوسط

دو تن از نیروهای داعش در نزدیکی حومه الصابری در بنغازی متمرکز شده اند و تلاش دارند از پیش روی ارتش ملی به سوی مواضع افراط گرایان در شهر جلوگیری کنند – عکس از الشرق الأوسط

طرابلس پایتخت لیبی به یک بستر، و زرادخانه اسلحه برای شبه نظامیان و نیروهای اطلاعاتی غربی و شرکت های امنیتی ویژه برخی کشورها از جمله ایالات متحده ، انگلیس ، فرانسه ، ایتالیا و غیره تبدیل شده است که با همدیگر همزیستی دارند و به جمع آوری اطلاعلات از وقایع موجود اشتغال دارند، در حالی که گمانه زنی هایی در مورد وجود نشانه هایی مبنی بر مداخله غرب برای مبارزه با «داعش» وجود دارد.

از امروز «الشرق الأوسط»، از داخل طرابلس، که با گسترش شبه نظامیان و جنگ سالاران به پایتختی برای تروریسم تبدیل شده است یک سری تحقیقات را آغاز می کند. با توجه به اسناد و مشاهدات، و دیده ها، مشخص شد که میان جنگ سالاران و رهبران ضد ارتش و قدرت پارلمانی که جلسات خود را در شهر طبرق در شرق کشور برگزار می کند، حالتی از خشم و سردرگمی وجود دارد. این رهبران نگران مداخله قریب الوقوع بین المللی هستند. از برخی جلسات برگزار شده میان تعدادی از آن ها در طرابلس، این طور به نظر می آید که در میان آنان کسانی هستند که به همکاری با «داعش» تمایل دارند.

در همین راستا، شرکت های امنیتی غربی از ویلاهایی در سواحل طرابلس پایتخت لیبی کار خود را آغاز کردند. از داخل این ویلاها صدای موسیقی آرام به همراه بوی پخت غذاهای لیبی به دست افسران بازنشسته غربی بیرون می آید که در ارتش ها و سرویس های اطلاعاتی غربی کار می کردند.

تقریباً چهار سال است که پایتخت لیبی را جنگ سالارانی اشغال کرده اند که ، به خصوص پس از پیشروی ارتش ملی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر در بنغازی، و رشد نفوذ سازمان داعش در پایتخت، و وارد شدن قبایل حامی رژیم سرهنگ قذافی در نبرد ضد مسلحان، از تحقق هر گونه پیروزی نا امید شده اند.

این شرایط بر خانواده های فرماندهان سیاسی و نظامی و امنیتی در پایتخت منعکس شده است، به طوری که شروع به ترک طرابلس و شهر مصراته به خارج از کشور کردند.