واکنش ناتو به حضور نیروی دریایی روسیه در دریای مدیترانه
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد رزمایش دریایی را از روز شنبه دهم شهریورماه به مدت یک هفته تحت هدایت رزم ناو موشکی «مارشال اوستینوف» در دریای مدیترانه انجام خواهد داد.
به گزارش الشرق الاوسط، بنابر اعلام تاس،‌ خبرگزاری رسمی روسیه بناست ۲۵ ناو و ۳۰ هواپیما در این رزمایش دریایی عظیم شرکت داشته باشند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرده در این رزمایش عملیات ضد هوایی، ضد زیردریایی و ضد مین‌ دریایی انجام خواهد شد.
این عملیات در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها در ادلب سوریه میان روسیه و سیتزه‌جویان اوج می‌گیرد.
به گزارش رویترز و به نقل از یک منبع روس، بشار اسد خود را برای یک عملیات تازه تهاجمی در ادلب آماده می‌کند.
سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز درباره تحولات ادلب گفته است: افراد مسلح فعال در ادلب زخم چرکین هستند که باید تمیز شود.
همچنین، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه چندی پیش در اظهاراتی اعلام کرد که این کشور در ماه آینده میلادی بزرگترین رزمایش خود در چهار دهه اخیر را برگزار می کند.
از سوی دیگر، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده آمریکا از نگرانی مسکو درباره تحرکات نظامی آمریکا در سوریه خبر داده است.
طی سه هفته گذشته، دست کم هشت کشتی از جمله یک رزم‎ناو موشکی و دو زیردریایی حامل موشک به یگان دریایی روسیه ملحق شده اند.
گزارش رسانه های روسیه نشان می دهد مجموعا در حدود ۱۵ کشتی نیروی دریایی روسیه در دریای مدیترانه حضور دارند.
از سوی دیگر، ناتو اعلام کرد در حالی که تنش ها بر سر جنگ در سوریه افزایش می یابد، نیروی دریایی روسیه حضور خود را در دریای مدیترانه افزایش می دهد.
به گزارش آسوشیتدپرس اوانا لونگسکو سخنگوی ناتو روز چهارشنبه گفته است: ما در مورد نیت یگان های روسیه گمانه زنی نخواهیم کرد اما این مهم است تمامی بازیگران در منطقه از خود خویشتن داری نشان دهند و از بدتر کردن اوضاع در حالی که هم اکنون نیز شرایط انسانی فاجعه باری در سوریه حاکم است، خودداری کنند.
وی تاکید کرد چندین کشتی روسیه به موشک های کروز مجهز هستند و مقامات نظامی روسیه برای توضیح درباره این موضوع در دسترس نبودند.