اجرای ۸ تئاتر در انجمن فرهنگ و هنر

در اولین همایش جایزه‌ای داده نمی‌شود تا همه شرکت‌کنندگان بدانند که برنده هستند

دمام: «الشرق الاوسط»

«همایش مونودراما» توسط انجمن فرهنگ و هنر دمام و با اجرای ۸ تئاتر برگزار شد.
به گزارش الشرق الاوسط، در این نمایش‌ها بازیگران تئاتر جوان برای بیان توانایی‌هایشان رقابت کردند.
در این همایش پس از اجرای هر یک از نمایش‌ها، سمینارهای کاربردی و عملی برای بررسی تئاتر ارائه شده، برگزار شد.
مونودراما یک سبک هنری جدید در تئاتر است که در آن یک بازیگر ایفای نقش می‌کند.
یوسف الحربی، مدیر انجمن فرهنگ و هنر دمام در این باره گفت: از مهمترین اهداف این همایش فراهم کردن فضای لازم برای بازیگران تئاتر جوان است که بتوانند توانایی‌های خود را در رقابت‌های این چنینی محک بزنند.
وی افزود: اولین دوره «همایش مونودراما» اولین آزمایشگاه واقعی تئاتر در زمینه عمل، متن، اجرا و دیدگاه کارگردانی به شمار می‌‍رود.
در همین راستا، عباس الحایک، مدیر خانه تئاتر نیز در این باره گفت: اولین دوره بدون جایزه برگزار می‌شود تا این امر به همه شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان القا شود که همه گروه‌ها و همه کارگردانان، نویسندگان و بازیگران برنده هستند.
گروه «ابحار»، اولین تئاتر با عنوان «الشرقی الذی فقد»(مرد شرقی که ناپدید شد) را با نویسندگی و کارگردانی یاسر الحسن اجرا کرد.
دومین نمایش توسط گروه تئاتر ریاض اجرا شد. نمایشنامه «البلا أوراق»(بلا به مثابه کاغذها) توسط عباس الحایک نوشته شد. کارگردان این تئاتر حسین الفیفی و بازیگر نقش اول آن عبدالعزیز العبدان است که نقش فردی را ایفا می‌کند که هویت و ملیتی ندارد.
سومین نمایش با عنوان «أبو الاذنین» (دو گوش) توسط گروه «رتاج» و با لهجه عامیانه اجرا شد، این در حالی است دو اجرای پیشین آنها با لهجه نوشتاری فصیح بود. نویسنده این تئاتر عمر کاسب البدران و کارگردان آن خالد الخمیس است.
نمایش‌های بعدی بدین ترتیب هستند: «غوایات البهاء»(سرگرمی‌های بهاء) با اجرای گروه «نورس»، نویسندگی موقف مسعود وکارگردانی کمیل العلی. نمایش «وجود» با اجرای گروه «همسات شهرزاد»(زمزمه‌های شهرزاد) با نویسندگی نصار النصار و کارگردانی مریام بوخمسین. نمایش «بانوریا» با اجرای «بلک لایت» و نویسندگی عباس حایک و کارگردانی صقر القرنی. نمایش «ربیع آخر» (بهاری دیگر) با اجرای گروه «نورس» و نویسندگی و کارگردانی لین السیوفی. نمایش «الحصرم» با اجرای گروه «اقواس الدوائر»(قوس حلقه‌ها) و نویسندگی عبد الباقی البخیت و کارگردانی راشد الورثان.