تقویت مهارت‌های آینده، موضوع اصلی سومین دوره همایش بین‌المللی مسک

سومین دوره همایش بین‌المللی مسک امروز تحت عنوان «مهارت‌های آینده» در ریاض پایتخت سعودی برگزار می‌شود.
به گزارش «الشرق الاوسط»، در این همایش سخنرانان بین‌المللی، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی جوانان به همراه ۵ هزار رهبر جوان، مدیر ارشد، کارآفرین و مسئولان بخش حکومتی و خصوصی شرکت می‌کنند.
این همایش بر سه موضوع اصلی متمرکز می‌شود: «توسعه افراد» برای تعیین مهم‌ترین مهارت‌هایی که اشخاص برای موفقیت در اقتصاد آینده به آنها نیازمند هستند، «سازگاری با همکاری تعاملی میان انسان و ماشین» که با پیشرفت سریع تکنولوژی باعث به وجود آمدن ارتباطی سازنده میان آنها می‌شود و «تقویت همکاری انسانی» که نیازمند توسعه مهارت‌های اجتماعی به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای تعامل با تحولات زمانه است.
در این همایش بیش از ۶۰ جلسه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد ازظهر به مدت دو روز برگزار می‌شود.
همایش بین‌المللی مسک بر تقویت چهار مهارت تمرکز می‌شود که عبارتند از الهام‌بخشی، مبارزه‌طلبی، همکاری و تجربه هستند. این کار به وسیله گوش فرا دادن به ایده‌های ابتکاری، همکاری در جهت آمادگی برای آینده، امتحان کردن فرضیه‌ها و جهات فکری و همچنین تشکیل روابط پایدار برای ساختن جامعه‌ای رو به رشد، صورت می‌گیرد.
در راستای نقش غنی‌سازی دانش در این همایش، ۵ مهارت از مهم‌ترین مهارت‌های آینده برای اجرای عملی در میان شرکت‌کنندگان انتخاب شد که عبارتند از «تفکر ابتکاری»، «هوش اجتماعی»، «نقد و تصمیم‌گیری»، «سازگاری و مقاومت» و «واقدام و راهنمایی درونی» هستند.
این مهارت‌ها به شرکت‌کنندگان این قابلیت را می‌دهد که افکار مختلف را به هم ربط داده، تماس با دیگران و تعامل با محیط را تحت کنترل خود درآورده، از قدرت تشخیص احساسات و ارزش‌گذاری اطلاعات مختلف استفاده کرده و ذهنیتی مستقل داشته باشند که احتیاجات را تشخیص داده، منابع را اختصاص داده و اهداف خود را محقق کنند.
این همایش، فضاهای تعاملی برای تحقق این اهداف اختصاص داده‌است؛ در «کارگاه مهارت‌ها» ملاقات‌هایی با رهبران الهام‌بخش و افراد با استعداد از اقصی نقاط جهان صورت می‌گیرد. در بخش «مرکزهای مهارت‌ها» کارگاه‌های آموزشی برای اجرای عملی مهارت‌ها با مشارکت کارشناسان جهانی برگزار می‌شود. در «جلسه‌های مهارت‌ها» جلسه‌های بحث و گفتگو پیرامون طوفان فکری، تشکیل روابط کاری و همکار ی در خصوص مهارت‌های آینده برگزار می‌شود. در «آزمایشگاه مهارت‌ها» شرکت‌کنندگان با مهم‌ترین فناوری‌های پیشرفته آشنا می‌شوند.
فضاهای «جلسه‌های مسک» فرصتی به شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی می‌دهد تا با برگزارکنندگان همایش دیدار داشته باشند که بخشی از مشارکت‌ها و تجربه‌های خود را در زمنیه کارآفرینی، داوطلبی و فناوری ارائه می‌دهند. از سوی دیگر مهم‌ترین دستاوردهای خود در زمینه نشر فرهنگ ابتکار در میان نسل جدید و همچنین تشویق جوانان از لحاظ علمی و کارکردی که آنها را واجد شرایط به دست گرفتن نقش‌های رهبری برای خدمت به جامعه خود می‌کند را در اختیار آنها شرکت‌کنندگان قرارمی‌دهند.
گفتنی است، همایش بین‌المللی مسک در «مسک الخیریه» مرکز اقدامات مؤسسه محمد بن سلمان بن عبدالعزیز برگزار می‌شود.
این همایش یک اقدام جهانی با حضور گسترده تعاملی شمار می‌رود که سالانه رهبران، مبتکران و متفکران جوان سعودی را با مبتکران برجسته جهانی در جهت ایجاد راه‌های مقابله با چالش‌های زمانه و همراهی با تحولات آن، گرد هم می‌آورد.