مواد منفجره به کار رفته در حادثه کویت همان ماده ای است که در دو عملیات القدیح و دمام به کار رفته است

5634563456345634563

هماهنگی امنیتی و تبادل اطلاعات بین عربستان سعودی و کویت منجر به بازداشت ۳ برادر در روز گذشته شد که با انفجاری که در روز جمعه دو هفته پیش در مسجد امام صادق در محله الصوابر کویت رخ داده بود و باعث کشته شدن ۲۷ تن و زخمی شدن ۲۲۷ نفر دیگر شده بود، ارتباط داشتند. سرلشکر منصور الترکی سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان سعودی روز گذشته در بیانیه ای گفت که تحقیقات مشترک و تبادل اطلاعات باعث مظنون شدن به رابطه قوی سه برادر عربستانی با جنایت مذکور شد. در این بیانیه آمده است: «دو نفر از این برادران در کویت به دنیا آمده اند و با برادر چهارمی که در سوریه است و از عناصر سازمان تروریستی داعش در آن جا می باشد ارتباط دارند».

بنا به اطلاعات امنیتی، ماده منفجره به کار رفته در این انفجار از نوع همان ماده ای است که در انفجار دو مسجد در شهرستان القدیح در عربستان سعودی و شهر دمام در ماه گذشته به کار رفته بود. وزارت کشور کویت اعلام کرد که نتیجه تحقیقات نشان داد که همین ماده در انفجار مسجد امام صادق در بیست و ششم ماه ژوئن (خرداد ماده) گذشته به کار رفته است.

منابع اشاره دارند که دو نفر از برادران در شامگاه حادثه مواد منفجره را درون «جعبه یخی» به کویت رساندند، و سپس همان شب به عربستان سعودی بازگشتند.