نیروهای ارتش ملی یمن توانستند در درگیری‌های خود با گروه شبه‌نظامیان حوثی در صعده، ۱۰ تن از عناصر آنها را به هلاکت برسانند.
به گزارش الشرق الاوسط، نیروهای ارتش پس از درگیری‌های سنگین توانستند به اماکن استقرار حوثی‌ها حمله کرده و مناطق جدیدی در شمال باقم را از دست آنها آزاد کنند.
پایگاه اینترنتی ارتش ملی یمن «سبتمبرنت» گزارش داد: «گروهان توپخانه ارتش در این عملیات آزادسازی شرکت داشته و مراکز و مهمات حوثی‌ها که در راه رسیدن به مناطق درگیری بودند را بمباران کرده و آنها را منهدم ساخت. این حمله دست‌کم ۱۰ کشته از عناصر حوثی را بر جای گذاشت».
از سوی دیگر، منابع نظامی از نقض مستمر توافق بین‌المللی آتش‌بس توسط شبه نظامیان حوثی در شهر بندری الحدیده در غرب یمن خبر دادند.
این منابع اعلام کردند که گروه حوثی‌ها از وضعیت آتش‌بس حاکم در الحدیده سوءاستفاده کردند و در حال ارسال مهمات نظامی و اسلحه جدید به سمت جنوب این استان هستند.
این در حالی است که نیروهای ارتش ملی با حمایت نیروهای ائتلاف عربی حامی مشروعیت در یمن، در حال پیش‌روی سریع در چندین محور از جبهه نبرد به ویژه در استان صعده، مرکز اصلی استقرار حوثیان، هستند.
این نیروها توانستند در مناطقی همچون حجه در مرز با کشور سعودی، شمال الجوف و البیضا در مرکز یمن، پیش‌روی کنند. همچنین ارتش ملی، تلاش‌های دست به حمله حوثی‌ها در چندین منطقه در کشور را نا کام گذاشته است.
مرکز رسانه‌ای گروهان «عمالقه» در این خصوص اعلام کرد: «این روند شبه نظامیان حوثی در سایه اجرای آتش‌بس سازمان ملل، نشان می‌دهد که آنها در پی تدارک نقشه‌ای خطرناک در روزهای آینده هستند تا موقعیت نظامی رزمندگان «عمالقه»، نیروهای مشترک و همچنین محله های غیرنظامی پرجمعیت را بمباران کنند».
در بیانیه این گروهان آمده است که عناصر حوثی شهرک‌های مسکونی در شمال غربی منطقه التحیتا در الحدیده و همچنین ماشین آلاتی که مشغول باز کردن مسیرها هست را بمباران کرده است.