هدف قراردادن مواضع شبه‌نظامیان در صنعا و حجه و جلوگیری از حمله آنها به البیضا

نیروهای ارتش یمن در استان حدیده تاکید کردند به منظور آمادگی برای ورود به این شهر از چندین محور، روز گذشته در تعدادی از محله‌های مسکونی حدیده پیشروی خود را ادامه دادند، و شبه نظامیان حوثی را در داخل یک حلقه تنگ محاصره شدید کردند.

به گزارش الشرق الاوسط، این در حالی استدکه نیروهای ارتش یمن به منظور حفظ جان غیرنظامیان با احتیاط وارد نبرد مستقیم در محله‌های مسکونی این شهر می‌شوند.

منابع پزشکی و نظامی روز گذشته از به هلاکت رسیدن دست‌کم ۱۰۰ شبه نظامی حوثی توسط بمباران جنگنده‌های ائتلاف حامی از مشروعیت یمن، و درگیری‌های جنوب غربی شهر، در نزدیکی دانشگاه حدیده و بلوار ساحلی به سمت فرودگاه، خبر دادند.

وب سایت رسمی ارتش یمن نیر روز سه شنبه اعلام کرد پس از درگیری‌های شدید، اماکن جدیدی از شهر حدیده را آزاد کرده است.

همچنین در بیانیه ارتش آمده است که عناصر شبه نظامی و سرکرده‌های حوثی به سمت مرکز شهر فرار کردند و در بین مردم و غیرنظامیان مخفی شدند و به زور وارد خانه‌های آنان شده‌ و تک تیراندازها را بر روی پشت بام‌های این خانه‌ها توزیع کردند. همچنین اقدام به بمب‌گذاری خانه‌ها و خیابان‌ها کردند و ضمن بستن آنها چندیدن خندق را حفر کردند.

براساس گفته شاهدان محلی، شورشیان حوثی در جنوب صنعا و اردوگاه نظامی «عمد» مورد هدف حملات هوایی قرار گرفتند و صداهای انفجار قوی در آنجا شنیده شد که گفته می‌شود ناشی از منهدم شدن موشک‌های بالستیک ساخته شده توسط این گروه بوده است. حوثی‌ها این موشک‌ها را برای پرتاب از انبارهای مخفی در این ناحیه خارج کرده بود.

اما در درگیری‌های محور البیضا منابع رسمی ارتش یمن گزارش دادند که نیروهای ین ارتش توانستند در محور البیضا حمله شبه نظامیان حوثی در کوه استراتژی دیر، در منطقه ملاجم را شکست دهند و تلفات سنگینی در تجهیزات و جان‌ آنها وارد کنند.

از طرف دیگر، رهبر شبه نظامیان حوثی، عبدالملک الحوثی، روز چهارشنبه در یک سخنرانی تلویزیونی از همراهان خود خواست در جبهه‌های ساحل غربی و صعده شرکت کنند و از کسانی که از جنگ فرار کردند به آن بازگردند.