کشته شدن سه تندرو در درنه… یک فرمانده برجسته میان کشته شدگان

 

قاهره: جمال جوهر

فرماندهی ستاد نیروهای مسلح لیبی به افراد نظامی و غیرنظامی که یگان‌های خود را از سال ۲۰۱۱ ترک کردند و « مشمول قانون عفو عمومی شدند» برای آخرین بار، فرصت داد که خود را به واحدهای تابعه معرفی کنند و« و دوشادوش برادرانشان که برای تأمین امنیت کشور و جنگ با تروریسم پیشگام بوده‌اند، بایستند». این بیانیه زمانی منتشر شد که نیروهای ارتش موفق شدند سه نیروی افراطی را در شهر درنه به قتل برسانند. عبدالغفار منصور الطاشی یکی از این سه تن می‌باشد.

فرماندهی کل نیروهای مسلح لیبی در بیانیه‌ای که دیروز منتشرشد اعلام کرد« آنچه کشور در مبارزه با تروریسم در همه اشکال آن با آن روبه روست، برهمه لیبی‌ها الزام می‌کند کنار هم بایستند تا امنیت و آرامش در لیبی حاکم شود».

فرماندهی کل، آخرین فرصت غایبان داخل و خارج لیبی که مشمول شرایط عفو عمومی شماره ۶ سال ۲۰۱۵ شده‌اند، ۱۰ نوامبر آینده خواهد بود تا خود را به نزدیک‌ترین یگان نظامی محل سکونت خود معرفی کنند».

همچنین صفحات شبکه‌های اجتماعی جزئیاتی از کشته شدن سه نفر از نیروهای تند رو را منتشر کردند که عضو گروه‌های تروریستی شهردرنه بودند و در یکی از مخفی‌گاه‌های اطراف شهر پناه گرفته بودند. این سه تن عبارتند از الطشانی، عبدالباسط الشلوی و عثمان انور الجازوی معروف به «العف».

همچنین نیروهای عمومی موفق به پاکسازی درنه از گروه‌های تروریستی شدند.

سرهنگ فرج داود الحاسی رئیس گروه پذیرش دانشجویان در مرکز علوم پلیس در شهر درنه از یک سوء قصد در کوی الزهور نجات یافت.

بخش تبلیغات جنگ وابسته به نیروهای مسلح اعلام کرد دو روز گذشته دوگردان طارق بن زیاد و ۱۲۸ پیاده موفق شدند پناهگاه مخفی گروه‌های تروریستی در جنوب منطقه هراوه را کشف کنند. همچنین این دو یگان موفق شدند سه خودرو بمبگذاری شده را کشف کنند.