پرچم ایران و آمریکا

پرچم ایران و آمریکا

منطقه ما از مرحله «هرج و مرج خلاقانه» ، که کاندو لیزا رایس وزیر خارجه آمریکا در دوره ریاست جمهوری بوش پسر، و پس از سرنگونی صدام حسین، آن را راه اندازی کرده بود، به مرحله ای رسید که آن را «هرج و مرج خفه کننده» می نامم. دیروز اداره بوش «هرج و مرج خلاقانه» را راه اندازی کرد، آن هم با حمایت از اسلام معتدل، که بعدها عنوان شد که کار اشتباهی بوده است، و منظور از آن اخوان المسلمین بود.هر چند اسلامگرایان در آن زمان برای نیرنگ و فریب در مفهوم «هرج و مرج خلاقانه»، از آن انتقاد کردند!

آن زمان، «هرج و مرج خلاقانه»، به بهانه حمایت از دموکراسی راه اندازی شد، و از بارزترین کسانی که آن زمان در تسهیل هرج و مرج کمک کردند، ایرانی ها بودند. روزنامه های آمریکایی اظهاراتی از احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران منتشر کردند که آمریکاییها در آن چگونگی کمک ایران به آنها برای اشغال عراق و افغانستان را ذکر می کنند. این اظهارات نسبت داده شده نیست بلکه مصاحبه مطبوعاتی است و منظور احمدی نژاد روند گشودن حریم هوایی ایران و غیره بود. همان امری که بشار اسد نیز در آن کمک کرد.

امروز معادله معکوس شده و نقش بازیگران تغییر کرده است. منطقه به مرحله «هرج و مرج خفه کننده» رسید. آنچه که اینک اتفاق می افتد این است که ایران «هرج و مرج خفه کننده» را انجام می دهد. در لبنان، حزب الله ایرانی با معطل کردن انتخابات ریاست جمهوری، لبنان را خفه می کند. در یمن، یک پایتخت یمنی در عدن و یک پایتخت ایرانی در صنعا وجود دارد، و همه یمن را خفه می کند. و همچنین در سوریه، که ایران، انقلاب آن را خفه کرد و اسد در گوشه ای از دمشق به زانو در آمده است در حالی که سوریه بین «داعش» و ارتش آزاد تقسیم شده است و در نتیجه سوریه به طور کلی خفه شده است. این امر جدای آن است که ملت سوریه با گازهای سمی اسد نیز خفه می شوند. در عراق، «داعش» را می بینیم که کنترل بخشی از کشور را به دست می گیرد، در حالی که بخش دیگر در دست حکومتی است که شبه نظامیان شیعه به رهبری قاسم سلیمانی، از آن دفاع می کنند، که ایران با انتشار تصاویر وی از آنجا به او افتخار می کند. در حالی که سنی های عراق مانند همه عراقی ها خود را در حال خفه شدن از ایران می بینند.

آیا این همه چیز است؟ طبیعتاً خیر. چرا که عملیات «هرج و مرج خفه کننده»، که رهبری آن را ایران به عهده دارد، و آمریکا، شبه نظامیان شیعه ایرانی، و همچنین گروههای اصول گرای سنی و در رأس آنها اخوان المسلمین، آن را کمک کردند؛ این «هرج و مرج خفه کننده» سعی کرد که مصر را نیز خفه کند، اما خداوند نهاد نظامی امینی را به تسخیر مصریان در آورد ؛ علاوه بر این هوشیاری ملت مصر و کمک معتدلان واقعی عرب مانند عربستان و امارات ، مانع از این امر شد. اما این «هرج و مرج خفه کننده» تاکنون در غزه پیروز است و با مشارکت اخوان – ایران – اسرائیل ادامه دارد!

چه چیزی باقی مانده است؟ لیبی نیز در نتیجه خرابکاری اسلام سیاسی اخوانی، با همکاری صاحبان دیدگاههای تنگ نظرانه، که آگاهانه یا غیر آگاهانه به «هرج و مرج خفه کننده» ایران کمک می کنند، در مرحله خفقان قرار دارد!

بنابراین منطقه ما مرحله «هرج و مرج خلاقانه» ، که رایس راه اندازی کرده بود را پشت سر گذاشته و در حال حاضر وارد مرحله «هرج و مرج خفه کننده» ای شده است که ایران، با کمک آمریکا، یا بهتر بگویم بی مبالاتی اداره اوباما، آن را رهبری می کند. این یعنی ما به سوی انفجار واقعی حرکت می کنیم. یا خشونت بی سابقه، یا مسابقه تسلیحات هسته ای در منطقه. آیا بعد از این انفجار، انفجار دیگری هست!