المعلمی: هنوز زود است در مورد تصمیم گیری جدیدی درباره یمن سخن گفته شود

هادی هنگام دیدار با ولد الشیخ در مقر اقامت موقت رئیس جمهور یمن در ریاض – عکس از الشرق الأوسط

هادی هنگام دیدار با ولد الشیخ در مقر اقامت موقت رئیس جمهور یمن در ریاض – عکس از الشرق الأوسط

عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن روز گذشته تأکید کرد که مردم یمن گزینه های خود را مشخص کردند و نقشه راه آینده خود و آینده دولت جدید فدرال را ترسیم کردند.

هادی هنگام استقبال از اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن گفت: « حسن نیت و اقدامات اعتماد سازی، از طریق آزاد سازی بازداشت شدگان و رفع محاصره شهرها و ایجاد گذرگاه های امن برای ارائه کمکهای بشردوستانه به استان های تحت محاصره از جمله تعز، یک نیازی فوری است که باید برآورده شود».

ولد الشیخ احمد نیز به نوبه خود ابراز امیدواری کرد که یمن چالش های فعلی را پشت سر بگذارد و برای رسیدن به آن آرمان ها از طریق آشتی و اجرای قطعنامه های مشروع بین المللی در خصوص یمن به مرحله صلح و همبستگی دسترسی پیدا کند.

از سوی دیگر عبد الله المعلمی نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل متحد، برای «الشرق الأوسط» تأکید کرد کشورش از صدور قطعنامه بین المللی جدیدی به سود شبه نظامیان حوثی در یمن نگرانی ندارد. وی توضیح داد: «هنوز زود است درباره تصمیم گیری جدیدی درباره یمن سخن گفت». وی توضیح داد: «آن چه در حال حاضر رخ می دهد رایزنی هایی است که تمامی کشورهای عضو در سازمان ملل متحد در آن مشارکت دارند».