رئیس جمهور یمن با مشاوران خود نتایج سفرش به سازمان ملل را مورد بررسی قرار داد

عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن

عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن

عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن گفت که عناصر تروریستی تلاش می کنند از طریق عملیات تروریستی، ثبات و امنیت یمن را  بر هم بزنند تا به دستور کاری تحمیلی بر جامعه یمن که مشتاق آزادی، عدالت، برابری و زندگی شایسته است، کمک کنند. وی تأکید کرد که این گونه اقدامات تروریستی دولت را از پیگیری کارهای خود از عدن، و آغاز روند بازسازی خرابی هایی که شبه نظامیان کودتا گر به جا گذاشتند، باز نمی دارد.

هادی در نشست روز گذشته خود با هئیت مشاوران در مقر مؤقت ریاست جمهوری در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، تأکید کرد: «چالش ها هر چقدر هم که باشد، تا زمانی که یمن را از وضعیت کنونی به سوی ساحل امنیت و  توسعه و رفاه خارج نکنیم، برای حرکت رو به جلو مصمم هستیم».

رئیس جمهور یمن همچنین بر ضرورت ایستادگی در کنار هم و هماهنگی صفوف و حفظ امنیت و ثبات و دستاوردهای میهن از دستهای خرابکار تأکید کرد و آن را نیروی واقعی برای رویارویی با چنین اقداماتی که با عقاید اسلامی و ارزش های والای انسانی منافات دارد، دانست.

هادی مشاوران را از نتایج سفر اخیر خود به سازمان ملل متحد، برای شرکت در هفتادمین دوره نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، و دیدار با بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل و برخی از مسؤلان، مطلع کرد.

در این نشست از پیروزی هایی که ارتش ملی و مقاومت مردمی در جبهه های مختلف به دست آوردند قدردانی شد.

هادی همچنین دستور داد تا برای ورود مشتقات نفتی و مواد امدادی و کمک های انسان دوستانه به تمامی مردم یمن، جهت کاهش شرایط دشوار آن ها، در نتیجه اعمال مجرمانه شبه نظامیان کودتا گر حوثی و القاعده و صالح ، اقدامات لازم در تمامی بنادر یمنی اتخاذ شود.