نیروهای حامی مشروعیت لودر را آزاد می کنند.. خشم از تصمیم حوثی ها برای برداشتن یارانه های سوخت

یمنی ها در حال خرید از منطقه قدیمی در صنعا – عکس از خبرگزاری فرانسه

یمنی ها در حال خرید از منطقه قدیمی در صنعا – عکس از خبرگزاری فرانسه

عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن تصمیم گرفت به اعضای مقاومت مردمی در ازای شرکت در دفاع از وطن و نقش آن ها در پیروزی های اخیر به ویژه آزاد سازی عدن از سلطه حوثی ها و نیروهای علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق، پاداش دهد. مجلس دفاع ملی یمن به ریاست هادی روز گذشته تصویب کرد که افراد مقاومت مردمی را در ازای مشارکت شجاعانه در دفاع از وطن و دستاوردهای عظیم آن، در واحد های نیروهای مسلح و امنیتی جای دهد».

از سوی دیگر، هادی رئیس جمهور یمن بر ادامه پاکسازی تمامی مناطق و شهر ها از شبه نظامیان حوثی و صالح تأکید کرد تا کشور و شهروندان از امنیت و ثبات و اطمینان بهره ببرند و مرحله جدیدی از بازسازی شهرهایی که در اثر عملیات خشونت آمیز شبه نظامیان، ویران شده بودند، آغاز شود.

در زمینه میدانی نیز جبهه نبرد در استان لحج در حومه شمالی شهر عدن، با پایان روز دوم آتش بس انسانی شاهد نبردهای شدیدی بود و حوثی ها با تحرکات میدانی و ادامه تقویت نیروهای خود به نقض آتش بس ادامه دادند. اما نیروهای مقاومت در استان ابین بعد از ظهر روز گذشته موفق شدند پس از درگیری های سختی کنترل شهر لودر از توابع این استان را به دست گیرند.

روز گذشته همچنین در تحول دیگری، یک منبع از فرودگاه بین المللی عدن به «الشرق الأوسط» گفت که پروازهای بین عدن و قاهره طی روزهای اندک آینده از سرگرفته خواهد شد. این منبع افزود کارها با سرعت بالا در حال انجام است تا فرودگاه مجدداً فعالیت های خود را از سر گیرد.

از سوی دیگر، «کمیته عالی انقلاب» حوثی ، با صدور سه تصمیم مربوط به شناور شدن قیمت نفت و ایجاد یک بندر نفتی و نیروگاه برق، باعث تعجب تحلیل گران و خشم ساکنان شد. بر اساس تصمیم های این کمیسیون که ریاست آن را محمد الحوثی بر عهده دارد، قیمت مشتقات نفتی شناور خواهد شد و قیمت فروش آن ها به قیمت بورس جهانی ارتباط خواهد داشت که با توجه به متوسط قیمت خرید طی ماه گذشته خواهد بود.