سفیر لندن در یمن به «الشرق الأوسط»: نگران تقسیم شدن هستیم

عبدربه منصور هادی به هنگام رایزنی با سرلشگر محمود الصبیحی وزیر دفاع در عدن (عکس از آژانس عکس خبری اروپا)

عبدربه منصور هادی به هنگام رایزنی با سرلشگر محمود الصبیحی وزیر دفاع در عدن (عکس از آژانس عکس خبری اروپا)

با بالا گرفتن چالشها، عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن، به مرتب سازی باقی مانده اوراق ارتش، که همچنان مشروعیت وی را تأیید می کنند، سرعت می بخشد.

هادی روز گذشته با سرلشگر محمود الصبیحی وزیر دفاع خود، که اخیراً از دست گروه حوثی در صنعا گریخته بود، در عدن گفتگو کرد و تحولات میدانی و به ویژه نظامی را بررسی کرد.

منابع آگاه به «الشرق الأوسط» گفتند که همزمان با دیدار هادی و الصبیحی، رئیس جمهور یمن، دیدار دیگری با ماتیو تولر سفیر آمریکا در یمن، برگزار کرد. منابع همچنین توضیح دادند که مذاکرات گسترده ای برای نزدیک شدن دیدگاهها بین هادی و الصبیحی به جهت آرایش مجدد وضعیت نظامی برگزار شد.

در مقابل، گزارش های رسیده حاکی از تحرکات گردان های نظامی وابسته به علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق و حوثی ها، در مناطق جنوبی و شرقی کشور است. این تحرکات که به بهانه «مبارزه با تروریسم» صورت می گیرد، برای محاصره کردن نیروهای ارتشی حامی هادی است.

در همین راستا، برخی کشورهای غربی به آینده حضور دیپلماتیک خود در صنعا فکر می کنند. ادموند ویتون- براون، سفیر انگلیس در یمن، توضیح داد که وی در حال حاضر کارهای خود را از لندن دنبال می کند ولی علاقمند بازگشت به یمن در سریع ترین وقت ممکن است. وی به «الشرق الأوسط» گفت که نگرانی های بسیاری در مورد یمن وجود دارد، اما «مهمترین نگرانی ما تقسیم است».