فرانسه محموله جدید تجهیزات نظامی را به لبنان تحویل داد

در راستای تکمیل طرح همکاری فشرده میان ارتش فرانسه و لبنان، روز گذشته محموله دوم تجهیزات نظامی تقدیمی فرانسه به لبنان رسید.
به گزارش «الشرق الاوسط»، سفارت فرانسه در بیروت طی بیانیه‌ای اعلام کرد ۱۰ فروند خودروی زرهی، ۶۹ موشک دوربرد (HOT)، دو سیستم شبیه‌ساز شلیک به ارتش لبنان در بندر بیروت و در راستای کمک به رفع نیازهای آن برای مبارزه با تروریسم تحویل داده‌شد.
این بیانیه توضیح داد که با این محموله جدید تعداد خودروهایی که فرانسه از سال ۲۰۱۷ به ارتش لبنان تقدیم کرده به ۲۵ فروند رسید.
براساس این بیانیه این خودروها که دارای ذخایر و قطعات یدکی هستند توانایی پرتاب موشک‌هایی با دوربرد ۴ هزار متر در روز و شب را دارند.
در این بیانیه عنوان شده‌است برنامه‌های آموزشی جامع برای آموزش استفاده از این تجهیزات نظامی در فرانسه و لبنان برگزار خواهدشد تا به ارتش لبنان اجازه کنترل کامل استفاده از این موشک‌ها و محافظت از سکوی پرتاب آنها داده‌شود.
این بیانیه به مشارکت فرانسه در تقویت ارتش لبنان در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ اشاره کرد که بالغ بر ۴۵ میلیون یورو بود و شامل سیستم‌های پرتاب موشک، ۳۴ سگ جستجوگر مواد منفجره و برنامه‌های آموزشی رده‌بالا است به طوری که در طی ۵ سال گذشته مشارکت فرانسه در امنیت لبنان به نیم میلیارد دلار رسید.
سفارت فرانسه تأکید کرد این کمک‌های تقدیمی، حاکی از میزان همکاری فرانسه با ارتش لبنان و پایبندی آن به تقویت این ارتش است که سنگ بنای حکومت آن و ضامن استقال و حاکمیت آن است.