مقاومت فرودگاه و خور مکسر را باز پس می گیرد… نبرد آینده در العند

عناصری از مقاومت مردمی در حال قدم زدن در ورودی فرودگاه عدن پس از به دست گیری آن و بیرون راندن شبه نظامیان حوثی از آن جا – عکس از خبرگزاری فرانسه

عناصری از مقاومت مردمی در حال قدم زدن در ورودی فرودگاه عدن پس از به دست گیری آن و بیرون راندن شبه نظامیان حوثی از آن جا – عکس از خبرگزاری فرانسه

مقاومت مردمی طرفدار عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن روز گذشته به موفقیت نظامی قابل توجهی دست یافت، به طوری که موفق شد کنترل فرودگاه بین المللی عدن و مرکز خور مکسر در شمال شرقی این شهر و مناطق دیگری را به دست گیرد. این دستاورد بزرگ ضمن عملیات زمینی و هوایی و دریایی حاصل شد که در آن جنگنده ها و لنج های ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی شرکت داشتند و نام «نیزه طلایی» بر آن گذاشته شد. با به دست گیری فرودگاه و خور مکسر و مناطق دیگر، تقریباً ۸۰ درصد از شهر عدن، بزرگ ترین شهر جنوبی یمن، به مناطق آزاد شده تبدیل شدند.

منابع مقاومت تأکید کردند که دهها تن از حوثی ها به سمت حومه شرقی منطقه العریش و به طور مشخص به محله غازی علون فرار کردند و شروع به بمباران بی هدف کردند. در همین حال پس از ورود نیروهای مقاومت به خور مکسر دهها تن از شورشیان به سوی استان ابین فرار کردند.

سرتیپ عبد الله الصبیحی فرمانده لشکر ۱۵ و فرمانده عملیاتی «آزاد سازی عدن» به «الشرق الأوسط» گفت که عملیات اخیر از سه محور اصلی آغاز شد، و نیروهای مقاومت از این سه محور به سوی فرودگاه پیش روی کردند. فؤاد راشد دبیر شورای عالی جنبش جنوب، نبرد بعدی برای مقاومت را بازپس گیری پایگاه العند دانست که در استان لحج قرار دارد و در حال حاضر در آن جا حلقه محاصره بر شبه نظامیان حوثی و نیروهای وفادار به علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق یمن، «از همه جهات» تنگ تر می شود.