رام الله: «الشرق الاوسط»

نیروهای اشغالگر اسرائیلی به خانواده اسیر فلسطینی عاصم البرغوثی در خصوص تخریب منزل وی در روستای کوبر واقع در شمال غربی رام الله هشدار دادند.
به گزارش «الشرق الاوسط» اسرائیل، عاصم و برادرش را به اتهام انجام دو عملیات در کرانه غربی در ماه گذشته که به کشته شدن دو سرباز اسرائیلی و مجروح شدن تعدادی دیگر منجر شد، متهم کرده است.
نیروهای اسرائیلی عاصم البرغوثی را در منزلی در روستای شخیدم در شمال رام الله دستگیر کردند، وی یک اسلحه «کلاشینکوف» و مقدار زیادی مهمات را به همراه داشت. گفتنی است برادرش صالح را در یک کمین دیگر به قتل رساندند.
نفتالی بنت وزیر آموزش و پرورش اسرائیل گفت: «دستگیری یک تروریست کفایت نمی‌کند و باید در اسرع وقت خانه‌اش را ویران کرد و باید فرزندان و خانواده‌اش را بدون پرداخت هرگونه مزایای مالی دور کرد».
این اقدام اسرائیل در واکنش به حملات افراد مسلح فلسطینی و قتل تعدادی از اسرائیلی‌ها و در راستای اجرای دستورات ماه گذشته بنیامین نتانیاهو مبنی بر تخریب خانه‌های مهاجمان فلسیطینی است.
گروه‌های حقوق بشر اسرائیلی تخریب خانه‌های خانواده‌های اسرای فلسطینی را مورد انتقاد قرار داده و گفتند: «این یک اقدام انتقام‌جویانه، کینه توزانه و مجازات دسته‌جمعی است».
این در حالی است که دیوان عالی اسرائیل این اقدام را تأیید کرده و درخواست‌ها برای توقف این کار را رد کرد.
اسرائیل سال گذشته خانه‌های ۹ فلسطینی را تخریب کرد که یکی از آنها خانه ابوحمید در اردوگاه الامعری بود، وی در حمله نیروهای اسرائیلی به اردوگاه برای دستگیری فلسطینی‌ها در ماه می گذشته یک وزنه ۱۸ کیلویی را از پشت بام پرتاب کرد که به قتل یکی از نیروهای ویژه منجر شد.
انتظار می‌رود اسرائیل طی چند هفته آینده خانه‌های، ۵ فلسطینی دیگر را به اتهام اجرای عملیات ضد اسرائیلی ویران کنند.