آماده باش اسرائیل پس از عملیات چاقو زدن و زیر گرفتن و تیراندازی

یک جوان فلسطینی با لباس های خونی طی درگیری با نیروهای اسرائیلی در نزدیکی مرزهای اسرائیل و نوار غزه – عکس از رویترز

یک جوان فلسطینی با لباس های خونی طی درگیری با نیروهای اسرائیلی در نزدیکی مرزهای اسرائیل و نوار غزه – عکس از رویترز

اسرائیل پس از یک روز وحشت آور، نیروهای امنیتی و ارتش را به حال آماده باش در آورد. روز گذشته قدس و تل آویو شاهد ۴ عملیات چاقو زدن، زیر گرفتن و تیراندازی بودند که طی آن ۳ کشته و بیش از ۲۰  نفر از اسرائیلی ها زخمی شدند که حال برخی از آنان وخیم است. این در حالی است که دو نفر از کسانی که عملیات را به اجرا در آوردند کشته شدند.

نیروهای اسرائیلی همچنین طی اجرای اعدام های میدانی، جوانی فلسطینی را در بیت لحم کشتند. تشکیلات خودگردان فلسطین هم در پی این اقدام اسرائیل، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و موشه یلعون وزیر دفاع و رهبران امنیتی اسرائیلی را تهدید کرد که از آن ها به علت دست داشتن در عملیاتی که در سرزمین فلسطین و قدس رخ داد، به دادگاه جنایی بین الملل در لاهه شکایت خواهد کرد.

صائب عریقات دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین خواستار انجام تحقیقات فوری بین المللی شد و موافقت کمیته چهار جانبه با درخواست نتانیاهو مبنی بر به تعویق انداختن سفر خود به رام الله و قدس را محکوم کرد.

از سوی دیگر، اتحادیه عرب، در خصوص اقدامات اسرائیل یک جلسه اضطراری برگزار کرد و از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواست که برای بررسی جنایات نیروهای اشغالگر جلسه مشابهی برگزار کند.