شبه نظامیان حوثی مساجد را تبدیل به سربازخانه‌های نظامی کردند

نیروهای ارتش یمن به پناهگاه رهبر شبه نظامیان حوثی در منطقه مران واقع در استان صعده نزدیک شدند.
به گزارش الشرق الاوسط، نیروهای ارتش یمن با حمایت ائتلاف عربی حمایت از مشروعیت به پیشروی خود در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان حوثی ادامه داده و به پایگاه‌های آنها را در مران حمله کردند.
طی این حملات، بسیاری از ماشین‌ها و انبارهای اسلحه حوثی‌ها نابود شد.
به گزارش شبکه العربیه، نیروهای ارتش یمن به باز پس‌گیری منطقه باقم نزدیک شده‌اند و از سه جهت این منطقه را مورد حمله خود قرار داده‌اند.
در این میان، شبه نظامیان حوثی به تلاش‌های خود در جهت نفوذ به پایگاه‌های ارتش ملی در غرب تعز، شرق پادگان تشریفات و مدرسه محمد علی عثمان ادامه می‌دهند.
اما نیروهای ارتش ملی با آنها مقابله کرده و ۳ نفر از آنها را کشتند.
از سوی دیگر، شبه نظامیان حوثی به دلیل تحمل خسارت‌های فراوان، شروع به نقض بیشتر حقوق شهروندان کرده و با حمله به روستاها آسیب‌های مالی و جانی بسیار به بار آوردند.
آنها همچنین مساجد مناطق تحت کنترل خود در ساحل غربی را تبدیل به سربازخانه‌های نظامی کردند.
بر اساس بیانیه نیروهای «العمالقه» یمن، شبه نظامیان حوثی خانه‌های مسکونی را در منطقه تحیتا را با راکت‌های خمپاره‌ای مورد هدف قرار دادند و همه جا را مین گذاری کردند.
طبق این بیانیه، گروه‌های متخصص نیروهای «العمالقه» توانستند در مناطقی که از حوثی‌ها باز پس گرفته شده‌است بسیاری از این مین‌ها را خنثی کنند.
نیروهای «العمالقه» در این بیانیه عنوان کرده‌اند روزانه ۱۰۰ مین در مناطقی در التحیتا یافت می‌شود که نزدیک مناطق مسکونی هستند.
در واقع حوثی‌ها آنجا را تبدیل به مزرعه مین کرده‌اند. این مین‌ها تاکنون باعث کشته شدن بسیاری از شهروندان شده‌است.