تورنتو: «الشرق الاوسط»

یک نظرسنجی نشان داد که ۶۰ درصد کانادایی‌ها در حال حاضر بر این باورند که ظرفیت خط لوله انتقال نفت این کشور به سطح بحرانی رسیده‌است.
به گزارش الشرق الاوسط، بر اساس این نظرسنجی که توسط مؤسسه «آنگوسرید» صورت گرفته، درآمد نفت کانادا به دلیل ظرفیت خطوط لوله نفت این کشور به شدت تحت تأثیر قرار گرفته و قیمت نفت کانادا راضی‌کننده نیست.
بنا به این نظرسنجی ۷۰ درصد مردم کانادا تأکید کردند که «اگر ظرفیت خطوط لوله نفت افزایش نیابد، کشور به شدت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت».
این امر فقط به استان آلبرتا که غنی از نفت است، محدود نشده و تا استان بریتیش کلمبیا که به مسائل زیست‌محیطی معروف است نیز رسیده‌است، به طوری که ۵۳ درصد ساکنان این استان نیز این امر را یک بحران دانستند، اگرچه این میانگین نسبت به اکثریت قریب به اتفاق در آلبرتا (۸۷ درصد)، کمتر است.
مردم کانادا به‌طور کل معتقدند که صنعت نفت و گاز مهمترین صنعت کشور است.
براساس این نظرسنجی ۵۰ درصد کانادایی‌ها احساس می‌کنند که دولت فدرال به رهبری جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا تلاشی برای افزایش ظرفیت خطوط لوله نفت انجام نداده، اما ۲۳ درصد بر این باورند که دولت فدرال به‌درستی عمل می‌کند و ۲۷ درصد دیگر معتقدند که دولت از حدود خود تجاوز کرده‌است.
کشور کانادا، عنوان دومین دارنده گسترده‌ترین خطوط لوله نفت و گاز در سطح بین‌المللی را به خود اختصاص داده است. طول خطوط لوله کشور کانادا معادل ۵۸۰ هزار کیلومتر برآورد شده است.