نگرانی نژادی در آمریکا افزایش می یابد… اوباما در دالاس برای مهار بحران

پلیس خیابان ها را می بندد و صدها تن را بازداشت می کند… معترضان با «کوکتل مولوتوف» حمله می کنند

دو پلیس از دالاس دو نوجوانی را که برای یادبود پنج پلیس کشته شده از تگزاس آمده اند در آغوش می کشند – عکس از آژانس عکس خبری اروپا

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا سفر خود به اسپانیا را کوتاه کرد و تصمیم گرفت به کشور بازگردد ، که از موقع کشته شدن ۵ تن از نیروهای امنیتی در دالاس در روز پنجشنبه گذشته، شاهد ادامه تنش نژادی در تعدادی از ایالت ها است. پیش بینی می شود اوباما فردا به دالاس برود تا با مسؤلان سرویس های امنیتی برای مهار بحران بحث و رایزنی کند.

تظاهرات روز گذشته ضد رفتارهای پلیس، به اعتراضات خشونت آمیز تبدیل شد، به طوری که تظاهر کنندگان یکی از اتوبان های سنت پل در ایالت مینه سوتا را بستند و شروع به پرتاب بطری های کوکتل مولوتوف ، سنگ ، بطری های خالی ، بتون و آجر به سوی پلیس ضد شورش کردند. تظاهر کنندگان همچنین مسیر ارتباطی شهرستان مینیاپولیس به سنت پل را بستنند که منجر به ترافیک به مدت دو ساعت شد.

با وجود هشدار به متفرق کردن تظاهرکنندگان، پلیس سنت پل گفت: «تظاهر کنندگان به پلیس بطری و سنگ پرتاب کردند که منجر به زخمی شدن دست کم سه نیروی پلیس شد، و پس از آن پلیس شروع به بازداشت معترضان کرد و برای متفرق کردن تظاهر کنندگان از گاز اشک آور استفاده کرد».

  اما در فونیکس، مرکز آریزونا، پلیس برای  متفرق کردن تظاهرکنندگانی که به آن ها سنگ پرتاب می کردند از اسپری فلفل  استفاده کرد. و در روچستر، در نیویورک، ۷۴ نفر در تحصن اعتراضی بازداشت شدند، جایی که صدها تن بعد از ظهر دو روز پیش در تظاهراتی مسالمت آمیز دست نوشته هایی داشتند که بر روی آن ها نام های آلتون استرلینگ، و فیلاندوکاستل نوشته شده بود. تظاهرکنندگان از تالار شهر تا میدان یونیون در مرکز نیویورک راهپیمایی کردند.

الشرق الاوسط فارسی:
Related Post