نگرانی سرمربی سعودی از آسیب‌دیدگی هوساوی

اینفانتینو در امارات… راه اندازی سامانه بیلت مجانی برای هواداران سعودی… سرمربی ایران بعد از جام استعفا می‌کند

تیم فوتبال ملی سعودی پس از انجام دیدار دوستانه و تدارکاتی خود با تیم کره جنوبی در ورزشگاه بنی یاس در ابوظبی، مرحله چهارم از اردوی تدارکاتی خود را پایان داد.
به گزارش الشرق الاوسط، کشور امارات متحده عربی، از هفته بعد میزبان بزرگترین رخداد ورزشی قاره آسیا یعنی جام ملت‌های آسیا خواهد بود.
پیزی سرمربی این تیم تصمیم گرفت تا لیست اسامی بازیکان در ترکیب اولیه سبزپوشان را انتخاب کند. در بین این اسامی محمد العویس به عنوان دروازبان، علی البلیهی و محمد الفتیل دفاع وسط، محمد البریک دفاع راست و یاسر الشهرانی در سمت چپ دیده می‌شوند.
این مربی مجبور شد روز گذشته عمر هوساوی را از لیست بازیکنان خود خط بزند، چراکه هوساوی در دیدارهای تدارکاتی و تمرینات آمادگی جسمانی احساس درد در عضلات پشت پای راست می‌کرد، کادر پزشکی نیز یک برنامه بازتوانی ویژه و آزمایشات پزشکی به مدت دو روز تدارک دیده‌است تا بتوانند طول مدت آمادگی او تعیین را تعیین کنند.
آسیب هوساوی دومین مصدومیت در لیست تیم ملی سعودی در مرحله انتخاب نهایی است. از طرفی دیگر سلمان الفرج نیز هنوز تمرین‌های ویژه کادر پزشکی را پیش می‌برد تا شاید خود را قبل از بازی اول با کره شمالی آماده کند. سرمربی این تیم امیدوار است که در طول یک هفته باقیمانده برای اولین بازی به آمادگی کامل برسد.
در همین راستا، فدارسیون فوتبال سعودی روز گذشته نیز سامانه صدور بلیت مجانی را بر روی سایت خود راه انداخت، تا هواداران سبزپوشان بتوانند در سه بازی این تیم در جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا به میزبانی امارات، به راحتی حاضر شوند و تیم خود را تشویق کنند.
با شروع شمارش معکوس آغاز رویداد بزرگ آسیا، جیانی اینفانتینو رئیس فیفا در امارات حضور یافت تا افتتاحیه و دیدار پایانی این جام را از نزدیک ببیند و همچنین با مقامات فوتبالی آسیا دیدار داشته باشد. مطمئناً وی به دنبال آرای حداکثری از آسیا است تا در انتخابات فیفا همچنان به عنوان مرد اول بماند.
از سوی دیگر، رسانه‌های ایرانی از خداحافظی کارلوس کیروش از رهبری تیم ملی ایران پس از اتمام بازی‌های جام ملت‌های آسیا خبر دادند. وی با تیم ملی کلمبیا قرارداد بسته‌است و دو ماه دیگر به آن کشور می‌رود.
خروج کیروش از تیم ایران یک عامل منفی برای این تیم به‌شمار می‌رود، به ویژه که این مربی در طی شش سال اخیر موفق شد تیم قدرتمند و قوی در سطح قاره آسیا را تشکیل دهد به طوری که وی در جام جهانی بیش از سطح انتظارات ظاهر شد.
تحریم‌های امریکا علیه ایران بسیاری از نهادهای اقتصادی این کشور را فلج کرده‌است، به گونه‌ای که حتی واریز حقوق و دستمزد کیروش نیز به سختی صورت می‌گیرد، و همچنین باعث کسری مالی در حقوق و دستمزد وی شده‌است.

الشرق الاوسط:
Related Post