تظاهرکنندگان باتصویری از شیخ نمر - عکس از اسوشیتدپرس

تظاهرکنندگان باتصویری از شیخ نمر – عکس از اسوشیتدپرس

این که برخی از سازمان های مدنی غربی به طور کل موضعی مخالف با مجازات اعدام داشته باشند، امری طبیعی است و بحث جداگانه ای دارد، اما این که یک روزنامه محترم مانند «واشنگتن پست» در صفحه اول خود، نمر النمر، عامل فتنه و تروریست را اصلاح طلب و فردی که خواهان انجام انتخابات است توصیف می کند، واقعاً مسخره است.

نمر همان فارس بن شویل است. هر دوی آن ها عامل فتنه هستند و تروریسم را توجیه می کنند. و مردم را به فروپاشی دولت و وفاداری به نهادهای خارجی فرا می خواندند و بی پروا تحریک به خشونت می کردند. فارس سنی بود و مردم را به وفاداری به اسامه بن لادن دعوت می کرد، و با صدور فتوایی، کشتن نیروهای امنیتی را جایز دانست. نمر شیعه است، و ویدیوهایی دارد که جا داشت روزنامه محترمی مانند «واشنگتن پست» و امثال آن، آنها را می دیدند، که در آن ها می گفت : « وفاداری ما به خدا است نه به میهن، و تنها به کسانی است که خداوند آن ها را ولی قرار داد»، یعنی همان ولی فقیهی که  تحمیل نظام خود را نه تنها در عربستان سعودی بلکه در تمامی منطقه خواستار شده است. نمر، قاتلان و افراد مسلح را پناه می داد و آن ها را تحریک می کرد. از کدام انتخابات سخن می گویید؟ انتخابات ایران و رهبران «جنبش سبز» که از سال ۲۰۰۹ در بازداشت خانگی هستند؟ یا دموکراسی حزب الله که جدای از ترور رقبای سیاسی، تعیین رئیس جمهوری برای لبنان را معطل کرده است؟ یا دموکراسی مذهبی در عراق؟

نمر و فارس دو روی یک سکه هستند، این شیعه است و آن یکی سنی. هر دوی آن ها تهدید می کردند و صلح  داخلی را هدف قرار دادند. نمر ویدیوهایی دارد که در آن ها می گوید: «درخواست تجزیه طلبی خواهیم کرد». فارس نیز خواستار فروپاشی و تخریب دولت بود. بنابراین آن ها چه فرقی با هم دارند؟ نمر و فارس هر دو تکفیری هستند؛ فارس دولت و نیروهای امنیتی را تکفیر کرد، و نمر در یک ویدئو می گوید: «سنی ها را به تشیع دعوت می کنم»، در حالی که فارس و «القاعده» شیعه ها را به تسنن دعوت می کردند. بنابراین چه تفاوتی میان آن ها است؟ و سرنوشت دولت به طور کلی چه خواهد شد؟ بنابراین مسخره است که گفته می شود اعدام نمر باعث تنش مذهبی خواهد شد، در حالی که تمام سخنرانی های او تحریک آمیز و مذهبی بود و در «یوتیوب» مستند هستند.

همان گونه که فارس به علت وفاداری به «بن لادن» محکوم می شود، تمامی سازمان های امنیتی غربی به خوبی می دانند که نمر کیست، و پیروان او چه کسانی هستند، و این که او رهبر شبه نظامیان مسلحی بود که برای هدف قرار دادن العوامیه برنامه ریزی می کردند، و پای نیروهای امنیتی عربستان سعودی را در العوامیه به درگیری کشاندند تا رسانه های خارجی آن را مورد سوء استفاده قرار دهند. دستگاه های امنیتی غربی همچنین می دانند که با کدام بخش امنیتی ایران (اطلاعات) مرتبط است، و میزان بی پروایی النمر را می دانند، و این که چرا غیر قابل اعتماد بود تا حدی که کسی که فعالیت های او را به عنوان یکی از عوامل ایران مدیریت می کرد، تمایل نداشت به صورت مستقیم با او ارتباط برقرار کند، از این رو یکی از افراد مقیم در ایران مورد استفاده قرار می گرفت، و دستگاه های غربی حتی ملیت او را می دانند! پس با این همه، چگونه است که فارس تروریست در نظر گرفته می شود، در حالی که نمر یک اصلاح طلب نامیده می شود که خواستار انتخابات شده بود؟ واقعاً مسخره است. هر دوی آن ها دو روی سکه تروریسم هستند، و محاکمه شدند، و با وجود این که از پوشش دین استفاده می کردند، اما محکوم شدند؛ همان گونه که انگلیس ابو حمزه المصری را محکوم کرد، و او را به آمریکا فرستاد تا در کنار عمر عبد الرحمن که به اتهام تحریک به خشونت به حبس ابد محکوم شده است، قرار گیرد! بنابراین اگر برخی غربی ها واقعاً به دنبال حقایق هستند باید به تحقیق و پژوهش بپردازند، به ویژه مطبوعات محترم، زیرا این بخشی از کار آن ها است.